۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
صادرات گوجه فرنگی به عراق متوقف شده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

صادرات گوجه فرنگی به عراق متوقف شده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: متاسفانه اخیرا صادرات گوجه فرنگی به عراق از سوی دولت این کشور متوقف شده است، باید در این زمینه از سوی وزارت امور خارجه برای رفع مشکلات پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش بازار، حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص کاهش تعرفه صادرات گوجه فرنگی، گفت: تعرفه صادرات گوجه فرنگی ابتدا از ۵۵ درصد به۳۰ درصد و سپس ۱۰ درصد کاهش داده شد و نهایتا به صفر رسید رسید، از سوی دیگر تعرفه صادرات پیاز از ۴۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داده شد.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر کاهش تعرفه صادرات نیاز است شرکت های فراوری گوجه فرنگی به بازار این محصول ورود کنند تا بخشی از گوجه فرنگی برداشت شده خریداری شود و سازمان تعاون روستایی نیز در زمینه خرید گوجه فرنگی برداشت شده همکاری کند تا کشاورزان دچار خسارت نشوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مسیر صادرات گوجه فرنگی به کشور عراق نیز باز شود بخش زیادی از مشکلات کشاورزان گوجه کار برطرف می‌شود، افزود: متاسفانه اخیرا صادرات گوجه فرنگی به عراق از سوی دولت این کشور متوقف شده است، باید در این زمینه از سوی وزارت امور خارجه برای رفع مشکلات پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درحال حاضر عمده گوجه فرنگی برداشت شده از مزارع جنوب کشور به کشور افغانستان صادر می‌شود.

کد خبر: ۲۷۱٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      0 0
      بدون واسطه با قیمت مناسب در بازار داخلی عرضه‌ شود مردم عادی بتوانند مصرف کنند اختاپوس واسطه گری و دلالی راحذف کنید
    • حسین عابد IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      0 0
      مقصر اصلی دلالان هستند که صادرات را بیشتر از حد انجام وباعث کمبود وگرانی آن می‌شوند وصدای مردم را در می آورند وتقصیرراگردن دولت می اندازند.باید اول مصرف وقیمت داخلی را نهمین وکنترل کرد بعد مازاد آنرا صادر کنند