۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
صادرات چهار هزار کیلوگرم فرآورده های آبزیان از سیستان و بلوچستان
معاون دامپزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

صادرات چهار هزار کیلوگرم فرآورده های آبزیان از سیستان و بلوچستان

زاهدان- اصغری، معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان از صادرات چهار هزار کیلوگرم فرآورده های آبزیان از استان در سال جاری خبر داد.

مسعود اصغری در گفت‌وگو با بازار خبرنگار بازار اظهار داشت: صادرات آبزیان از استان سیستان و بلوچستان در سال جاری میزان بیش از چهار هزار کیلوگرم بوده که این محصولات به کشورهای چین، عراق، مالزی، پاکستان، تایلند، ویتنام، کویت، قطر، امارات، روسیه، ترکیه، عمان و گرجستان صادر شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور بر فرآورده‌های خام دامی صادراتی علاوه بر تضمین سلامت و کیفیت آن‌ها باعث بازار پسندی و افزایش تقاضای آنها در صادرات به سایر کشورها شده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌های توسعه سواحل مکران و وجود ظرفیت آبزی‌پروری قابل توجه و شرایط آب و هوایی این استان، بستر مناسبی برای پرورش آبزیان وجود دارد که امید است این میزان در سال‌های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

اصغری بیان کرد: سرمایه گذاری بر پایه اقتصاد دریا محور و افزایش تولیدات آبزیان در استان باعث توسعه صادرات غیرنفتی و نقش آفرینی مستقیم سیستان و بلوچستان در بازارهای منطقه از طریق صادرات کالاهای بازار پسند و دارای استانداردهای بین‌المللی خواهد شد که به دنبال آن شاهد افزایش اشتغال و رفاه عمومی مردم استان خواهیم بود.

کد خبر: ۲۷۱٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha