۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
همگرا شدن قیمت فولاد سبز و فولاد معمولی تا ۲۰۳۰

همگرا شدن قیمت فولاد سبز و فولاد معمولی تا ۲۰۳۰

در حالیکه جهان در مسیر تولید فولاد سبز قرار دارد، کارشناسان معتقدند تا سال ۲۰۳۰ و با افزایش هزینه انتشار کربن، محصولات فولادی معمولی نیز گران می شود و لذا فاصله قیمتی بین فولاد سبز و معمولی کم می شود.

بازار؛ گروه صنعت: گزارشات جهانی منتشر شده حاکی از این است که جهان در مسیر تولید فولاد سبز در راستای کاهش گازهای گلخانه ای و بهبود وضعیت زیست محیطی است و کشورهای مختلف در راستای تحقق این امر به سمت افزایش استفاده از قراضه روی آورده اند. به نحوی که اخیرا کشور هند هدف خود را برای افزایش نسبت قراضه مورد استفاده در تولید فولاد به ۵۰ درصد تا سال ۲۰۴۷ تعیین کرده است و این بدان معناست که تا سال ۲۰۴۷، هند در نظر دارد نیمی از مواد مورد استفاده در تولید فولاد از منابع بازیافتی یا قراضه تهیه نماید.

کاهش فاصله قیمتی فولاد سبز و معمولی تا ۲۰۲۳

با این وجود یکی از مهمترین مسائلی که پیرامون فولاد سبز مطرح است بحث قیمتی این کالا است. به نحوی که مرکز GMK در جدیدترین گزارش خود مدعی شده است که فاصله قیمتی بین فولاد سبز و فولاد معمولی تا سال ۲۰۳۰ کاهش خواهد یافت.

در واقع در این گزارش آمده است که «میگل لوپز، مدیرعامل Thyssenkrupp به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد که در آلمان مستقر است معتقد است: به زودی مشتریان فولاد این شرکت متوجه افزایش قیمت فولاد سبز خواهند شد به خصوص پس از اینکه با استفاده از هیدروژن سبز تولید شود. با این حال، او معتقد است که با افزایش هزینه انتشار کربن، محصولات فولادی معمولی نیز گران می شوند.

در واقع در این گزارش آمده است، در شرکت های فولادی بزرگ از جمله Thyssenkrupp هیدروژن سبز به یکی از اقلام اصلی هزینه تبدیل خواهد شد. در همین راستا این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۹ کارخانه جدید آهن احیا شده مستقیم (DRI) خود را راه اندازی کند که جایگزین یک کوره بلند خواهد شد تا کاملاً با هیدروژن کار کند. این شرکت همچنین وجود انرژی برای کربن زدایی تولید فولاد را یک موضوع کلیدی می داند.

کد خبر: ۲۷۱٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha