۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
سهم ۴۰ میلیاردی گلستان از مالیات «دخانیات قرق» وصول شد
مدیرکل امور مالیاتی گلستان:

سهم ۴۰ میلیاردی گلستان از مالیات «دخانیات قرق» وصول شد

گرگان- حاجی مشهدی، مدیرکل امور مالیاتی گلستان از وصول سهم ۴۰ میلیارد تومانی مالیات و عوارض ارزش افزوده شرکت دخانیات قرق به استان گلستان خبر داد.

قربان حاجی مشهدی در گفت‌وگو با بازار ضمن بیان اینکه دفاتر برخی معادن مستقر در گلستان در سایر استان ها قرار دارد، اظهار کرد: طبق قانون شرکت ها این اختیار را دارند که محل های مختلفی را به عنوان شعبه برای فعالیت خود در نظر بگیرند.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان افزود: طبق قوانین بودجه، به ادارات امور مالیاتی تکلیف شده نسبت به ارسال پرونده مالیاتی معادن به استان محل استقرار معدن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در استان گلستان هفت معدن فعالیت می کنند که محل ثبت شرکت آنها در سایر استان ها قرار دارد، گفت: پرونده ۶ معدن در استان سمنان و پرونده یکی دیگر از این معادن در استان تهران قرار دارد.

وی بیان کرد: طبق پیگیری های انجام شده پرونده دو شرکت به استان منتقل و سهم مالیات آنها به گلستان اختصاص داده شد.

حاجی مشهدی بیان کرد: پنج معدن دیگر به دلیل برخی معذوریت قانونی و به دلیل اینکه محل فعالیت این معادن در چند استان قرار دارد، امکان انتقال پرونده آنها وجود نداشت اما رئیس کل امور مالیاتی قول داده که سهم استان را از این معادن از محل مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت کند.

وی تصریح کرد: دخانیات قرق جزو شرکت هایی است که دفتر مرکزی آن در استان تهران است و این شرکت در تمام استان ها شعبه دارد اما تا کنون سهم استان ها را از محل وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده واریز نمی کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده مبلغ ۴۰ میلیارد تومان عایدی استان از محل مالیات و عوارض ارزش افزوده توسط این شرکت به استان پرداخت شد که در شهرداری ها، دهیاری ها و عشایر هزینه می شود.

وی همچنین از وصول مالیات برخی شرکت های زنجیره ای که دفتر مرکزی آنها در تهران قرار داشت نیز خبر داد.

کد خبر: ۲۷۱٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha