۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
رشد ۴۴ درصدی دالبر در ده ماهه ۱۴۰۲

رشد ۴۴ درصدی دالبر در ده ماهه ۱۴۰۲

شرکت البرز دارو با سرمایه ثبت شده ۹۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه امسال مبلغ ۲۸۱۲.۶ میلیارد تومان درآمد فروش داشته بر همین مبنا رشد ۴۴ درصدی دالبر در ده ماهه ۱۴۰۲ ثبت شده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت البرز دارو طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ دی ۱۴۰۲ مبلغ معادل ۲۸۶ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.
دالبر با سرمایه ثبت شده ۹۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۱۲.۶ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است. همچنین طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۷۵۹.۹ میلیون ریال سود خالص شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است.
با توجه به اینکه شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته آهنگ تغییر مجموع سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم چندان ملاک ارزیابی نیست.
همچنین این شرکت طبق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل افشاء اطلاعات نرخ فروش برخی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و اقلام بسته بندی افزایش یافته است با توجه به بودجه فروش ۵ ماهه آتی تاثیر افزایش نرخ در فروش کمتر از ۲ در صد است.
شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش ۳۰۳۷ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۴۲ درصدی برای سال مالی ۱۴۰۲ را داشته که توانسته تا پایان شهریور ۱۴۰۲ حدود ۵۳ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.
همچنین مدیران این شرکت در تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با افزایش سرمایه ۴۴ درصدی موافقت کردند که بر مبنای آن سرمایه فعلی شرکت که ۶۵۸ میلیارد تومان و با افزایش ۲۹۲ میلیارد تومانی از محل سود انباشته به ۹۵۰ میلیارد تومان رسیده است و همین موضوع می تواند در سرمایه گذاری های شرکت موثر باشد و درآمد سود بیشتری عاید سهامداران کند.
شرکت اجرای پروانه ۱۱ محصول جدیدی را در حال انجام داد و همچنین شرکت تأییدیه تولید هازارد را از هلدینگ گرفته و احتمالا تا دو سال آینده به بهره‌برداری می رسد. همچنین پروژه سفالوسپورین را در دست اقدام دارد و سه محصول ترکیبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که تاکنون هیچ‌کدام از شرکت‌های دارویی این محصولات را نداشته‌اند

کد خبر: ۲۷۱٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha