۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
تعیین مبلغ تسهیلات ودیعه مستأجران تا پایان تیر ماه
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تعیین مبلغ تسهیلات ودیعه مستأجران تا پایان تیر ماه

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: مبلغ و نحوه بازپرداخت تسهیلات ودیعه مستاجران در ستاد اقتصادی دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال بررسی است و نرخ تسهیلات و نحوه بازپرداخت آن تا پایان این ماه مشخص خواهد شد.

به گزاش بازار به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی در حاشیه مراسم الحاق ۶۵ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور در جمع خبرنگاران درباره ملاک افزایش ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها در شهر تهران در سال جاری افزود: در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این طرح مطرح شد و به تصویب رسید چرا که التهابات بی منطق بازار، منجر به افزایش اجاره بها شده بود و بررسی‌های متعدد دستگاه‌ها با مشارکت قوه قضائیه انجام شد.

وی اضافه کرد: براساس بسته سیاستی، تنظیم گری اجاره بها با این مصوبه برای همه لازم الاجراست.

اسلامی گفت: بر اساس شاخص‌های تورم و وضعیت تطبیقی و محیطی این ارزیابی، کارشناسی و تحلیل صورت گرفت تا در تهران حداکثر افزایش اجاره بها ۲۵ درصد، در ۷ کلان شهر تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها حداکثر ۱۵ درصد باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این توافق و تعامل بین مالک و مستاجر است، اما به هر حال خطر کرونا جدی است و اسباب‌کشی یکی از عوامل انتقال ویروس کروناست.
اسلامی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از این، تمدید قراردادهای اجاره بها برای دو ماه را تصویب کرده بود و امروز هم با مصوبه جدید، سقف مجاز افزایش قیمت تعیین شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این مصوبه اگر مستاجر با مالک توافق نداشته باشد، باید ظرف دو ماه خانه را تخلیه کند و اگر مالکی خانه خود را بفروشد و این فروش در سامانه املاک ثبت شود، مستاجر باید خانه را تخلیه کند.

وی تأکید کرد: اخذ کد رهگیری و ثبت معاملات باید در سامانه ثبت معاملات انجام شود و این مصوبه با جمیع جهات بابت تنظیم‌گری در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره بسته حمایتی از مستاجران و تسهیلات ودیعه مسکن گفت: این موضوع در حال بررسی است، منابعی برای شتاب بخشیدن به تولید مسکن در نظر داریم که در حوزه اقدام ملی مسکن است و تا پایان تیر ماه، رقم تسهیلات حمایت از مستأجران مشخص می‌شود، اما برخی از این مجوزها باید از سوی ستاد اقتصادی دولت و بخشی باید از سوی ستاد مقابله با کرونا مصوب شود تا مبلغی به مستاجران کمک شود، اما این رقم ودیعه هنوز تصویب نشده است.

اسلامی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت ودیعه است که نزد مالک می‌ماند و پس از پایان قرارداد، مالک آن را به بانک باز می‌گرداند.

وی همچنین درباره تفاهمنامه همکای راه آهن و ایمیدرو برای احداث خط آهن دوم سنگان ـ بافق گفت: این خط آهن ۸۰۰ کیلومتری با سرمایه گذاری ۷۰ درصدی سرمایه گذاران از جمله فولاد مبارکه و ۳۰ درصدی دولت ساخته خواهد شد.

اسلامی افزود: با ساخت و تکمیل این خط دوم، ظرفیت حمل بار ریلی ما از ۷/۵ میلیون به ۲۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی همچنین درباره تفاهمنامه راه آهن با شهرداری برای طراحی شهری فضای فوقانی تونل مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران مربوط به خط آهن تهران ـ تبریز گفت: با این تفاهمنامه، راه آهن و شهرداری تهران بهسازی و نوسازی شهری را در این منطقه آغاز خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سرمایه گذاری مشترک بر عهده شهرداری تهران و شرکت راه آهن است و بهره بردار آن مردم هستند.

اسلامی ادامه داد: طرح‌های ساخت و ساز در این منطقه غیر مسکونی است و اساس آن، اجرای طرح‌های خدماتی، فرهنگی و پشتیبانی است.
 

کد خبر: ۲۷٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha