۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
چین فناوری جدید ماهواره‌ای برای رسیدن به ماه آزمایش می‌کند

چین فناوری جدید ماهواره‌ای برای رسیدن به ماه آزمایش می‌کند

چین با هدف دسترسی به ماه، فناوری‌های جدید ماهواره‌ای را آزمایش می‌کند که بتواند برای ایجاد یک پایگاه تحقیقاتی روی سطح این قمر آماده شود.

به گزارش بازار، پکن در حال آماده سازی ۲ ماهواره آزمایشی برای پرتاب به مدار ماه است تا به آزمایش یک سیستم ارتباطی و ناوبری برای اکتشاف دور این قمر کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، ۲ ماهواره تیاندو یک و تیاندو ۲ به همراه ماهواره رله قمری کوئه‌کیائو ۲ از سایت پرتاب فضاپیمای ونچانگ در استان جنوبی هاینان در نیمه اول سال پرتاب خواهند شد.

کوئه‌کیائو ۲ برای انتقال سیگنال‌ها از زمین به تجهیزات در سمت دور سطح ماه به عنوان بخشی از ماموریت چانگ ای ۶ طراحی شده است که در ماه می (اردیبهشت) برای جمع‌آوری نمونه‌ها و بازگرداندن آنها به زمین پرتاب می‌شود.

اما پیچیدگی و سیگنال‌های ضعیف‌تر مرتبط با مدار ماه کوئه‌کیائو ۲ نیازمند آزمایش‌های گسترده است.

در این گزارش آمده است که از ۲ ماهواره تیاندو برای آزمایش و تأیید طراحی صورت فلکی کوئه‌کیائو برای ارتباطات ماه، ناوبری و سنجش از دور استفاده می‌شود که زوایای دید ارزشمند و داده‌های اساسی برای توسعه شبکه ارائه می‌کند.

چن شیائو، مدیر ارشد پروژه تیاندو، گفت: ماهواره‌ها برای آزمایش فناوری جدید برای اطمینان از ارسال و دریافت پیام‌ها و اندازه‌گیری دقیق فاصله‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

شین‌هوا به نقل از چن گفت: پس از رسیدن به مدار ماه، ماهواره‌ها مانور ترمز نزدیک ماه را برای ورود به مدار بیضوی این قمر اجرا می‌کنند.

چن گفت: در آن مدار، ۲ ماهواره اندازه‌گیری مدار ماه و سایر دسترسی های فناورانه را با استفاده از برد مایکروویو بین ماهواره‌ای و محدوده لیزر از ماهواره تا ماه انجام خواهند داد.

توسعه این ماهواره ها توسط آزمایشگاه اکتشاف اعماق فضایی چین هدایت می شود.

نقش گسترده‌تر این آزمایشگاه تحقیق در مورد وظایف مهندسی کلی مرتبط با مأموریت‌های اکتشاف عمیق در فضای چین است.

نام ماهواره های تیاندو از قله اصلی رشته کوه هوانگ‌شان در آن‌هویی گرفته شده است.

وزن تیاندو یک، ۶۱ کیلوگرم (۱۳۴ پوند) و دارای یک سیستم ارتباطی مایکروویو باند کی ای (Ka)، است. تیاندو ۲ حدود ۱۵ کیلوگرم وزن دارد و به محموله های ناوبری و ارتباطی مجهز است.

چین اولین ماهواره رله کوئه‌کیائو را در سال ۲۰۱۸ برای ماموریت چانگ ای چهار خود به فضا پرتاب کرد که اولین فرود نرم در سمت دور ماه را انجام داد.

برنامه‌های آتی برای کوئه‌کیائو ۲ شامل تنظیمات مداری برای پشتیبانی از ماموریت چانگ ای هفت است که برای سال ۲۰۲۶ جهت کاوش در محیط و منابع قطب جنوب ماه برنامه‌ریزی شده است و مأموریت چانگ ای هشت که هدف آن ایجاد یک ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی ماه در قطب این قمر است.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha