۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
تسلا حدود ۲.۲ میلیون خودرو را به دلیل مشکل داشبورد فراخوان کرد

تسلا حدود ۲.۲ میلیون خودرو را به دلیل مشکل داشبورد فراخوان کرد

شرکت تسلا حدود ۲.۲ میلیون دستگاه خودروی خود را به دلیل کوچک بودن برخی از چراغ‌های هشدار روی داشبورد فراخوان کرده است.

به گزارش بازار، طبق بیانیه اداره ایمنی بزرگراه‌های عمومی ایالات متحده (NHTSA)، تسلا سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی، برخی از مدل‌های خود: (S) از ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۳ و (X) از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴، (۳) از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳، و (Y) از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ و (Cyber Truck) مدل ۲۰۲۴ را فراخوان کرده است.

این بیانیه می‌گوید اندازه فونت در چراغ‌های هشدار ترمز، توقف و ترمز ضد قفل کمتر از استانداردهای ایمنی فدرال است.

اداره ایمنی بزرگراه‌های عمومی ایالات متحده همچنین توضیح داد که اندازه قلم کوچک ممکن است خواندن اطلاعات ایمنی را دشوار کند، که خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که تعداد خودروهایی که تحت تأثیر فراخوان تسلا قرار گرفته اند، ۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۸۶۹ خودرو بوده است.

این بیانیه حاکی از آن است که تسلا برای حل این مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای خودرو منتشر کرده است و از راه دور دانلود می‌شود و از ۳۰ مارس آینده با پیامی به مالکان اطلاع داده می‌شود.

دسامبر گذشته، تسلا حدود دو میلیون خودروی خود را در جاده‌های آمریکا فراخواند تا استفاده از ویژگی سیستم خودران را پس از بررسی دو ساله تنظیم‌کننده‌های ایمنی ایالات متحده در مورد حدود ۱۰۰۰ تصادف ناشی از این ویژگی محدود کند.

هفته گذشته، تسلا از راه اندازی به‌روزرسانی برای حدود ۲۰۰ هزار خودروی خود برای رفع نقص نرم افزاری در نمای دوربین عقب خبر داد.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha