۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
آمارهای کدال کیفی سازی شد
معاون وزیر اقتصاد:

آمارهای کدال کیفی سازی شد

صیامی، معاون وزیر اقتصاد گفت: در طول ۲ سال گذشته اقدامات زیادی درباره نظم بخشی، کیفی سازی و شفافیت در مجموعه های وزارت اقتصاد صورت گرفته است.

به گزارش بازار، ابراهیم صیامی مدیر کل دفتر آینده پژوهی، مدل سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد، گفت: یکی از پایه‌های اساسی در نظام اقتصادی هر کشوری وجودی آماری متقن و شفاف است و این موضوع در وزارت اقتصاد در دفتر آینده پژوهی انجام می‌شود، در وزارت اقتصاد آمارهای زیادی تولید می‌شود و این آمارها مالی است، ۳۰ درصد از آمارهای مالی مربوط به وزارت اقتصاد است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: این آمارها یکی از ارکان‌های خزانه داری کل کشور است، آمارهای اقتصادی کشور زیر نظر خزانه داری کل کشور بوده و مصارف و منابع در خزانه داری کل کشور مورد رصد دقیق قرار می‌گیرد. این آمارها ثبتی بوده و ۳۰ درصد آمارهای ثبتی کشور برای خزانه داری کل کشور است. آمارهای سیاست‌های مالی کشور در خزانه داری کل کشور قرار دارد، بخش دیگر نیز آمار اموال و دارایی‌های دولت است.

صیامی ادامه داد: امروز می‌توانیم تمام داده‌های آمار خزانه را در کوچک‌ترین آمارها رصد کنیم و این یکی از دستاوردهای هوشمندسازی اقتصاد است و می‌تواند به مدیریت کلی اقتصاد انتقال دهد، شاخص‌هایی که آمار آن در وزارت اقتصاد رصد می‌شود، سامانه ثبت دارایی‌های دولت به نام سادا امروز پوست اندازی جدی کرده و رویه جدیدی را به کار برده است، در آنجا همه می‌توانند دارایی‌های دولت را در نقشه به صورت زیر تماشا کنند؛ متراژها و نقشه در هر شهرستان و نوع سند در آن قرار گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر دیر منتشر شدن اطلاعات در سامانه کدال گفت: طی ۲ سال گذشته داده‌های تولیدی سازمان بورس را به صورت کیفی بررسی کردیم، درست است که افشای اطلاعات با اهمیت در برخی از موارد با تأخیر در سامانه کدال منتشر شده است اما داده‌های کیفی نسبت به سال‌های قبل به شدت بهتر، سریع‌تر و به روزتر با استانداردهای روز منتشر می‌شود. امروز شفافیت در انتشار آمار بسیار بیشتر شده و سازمان بورس توانسته در طی ۲ سال گذشته کیفی ترین آمار را تولید و منتشر کند، اما تا رسیدن به وضعیت ایده آل هنوز فاصله داریم.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha