۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
بازگرداندن ۴.۳ میلیون دلار توکن ریپل به سرقت رفته در حمله سایبری اخیر
توسط صرافی بایننس انجام شد؛

بازگرداندن ۴.۳ میلیون دلار توکن ریپل به سرقت رفته در حمله سایبری اخیر

صرافی بایننس از بازگرداندن ۴.۲ میلیون دلار رمزارز ریپل به سرقت رفته در پی حمله هکری اخیر به شبکه این رمزارز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ صرافی بایننس از بازگرداندن ۴.۲ میلیون دلار رمزارز ریپل به سرقت رفته در پی حمله هکری اخیر به شبکه این رمزارز خبر داد.

در جریان حمله سایبری انجام شده علیه شبکه بلاکچین ریپل، بیش از ۲۱۳ میلیون توکن این رمزارز به ارزش ۱۱۲.۵ میلیون دلار از دست رفت که ضربه روانی بزرگی به بازار رمزارزها وارد آورد.

با اینحال، «ریچارد تِنگ» مدیرعامل بایننس اعلام کرد که تیم امنیت سایبری این صرافی موفق به بازگرداندن ۴.۲ میلیون دلار از توکن های به سرقت رفته از شبکه ریپل شده اند که همین موضوع، منجر به افزایش بیش از ۲ درصدی ارزش ریپل در روز شنبه شد.

همچنین گفته می شود، تحقیقات گسترده در خصوص این حمله سایبری و عوامل احتمالی آن در جریان است. به گفته بایننس، مشکل اصلی به وجود آمده در ریکاور کردن توکن های به سرقت رفته، ذخیره شدن بخش عمده ای از آنها در کیف پول های خارج از حساب های صرافی ها بوده که همین امر، دسترسی به توکن ها را با مشکل مواجه ساخته است.

گفته می شود شرکت امنیت سایبری بلاکچین ZachXBT که نخستین بار، حمله سایبری انجام شده علیه شبکه ریپل را اعلام کرد، در حال تحقیقات بیشتر بر روی منبع این حمله است.

لازم به ذکر است، حمله سایبری علیه ریپل در کنار بی ثباتی نسبی ناشی از تنش های ژئوپلیتیک در بازار رمزارزها، منجر به ریزش قیمت بیت کوین و آلتکوین ها در بازار طی ۴۸ ساعت گذشته شده است.

کد خبر: ۲۷۱٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha