۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
بوران در قوچان؛ محورهای مواصلاتی مختل شد| امداد رسانی به ۸۵مسافر بازمانده در راه
بازار گزارش می دهد؛

بوران در قوچان؛ محورهای مواصلاتی مختل شد| امداد رسانی به ۸۵مسافر بازمانده در راه

قوچان- بارش برف طی در روز گذشته موجب انسداد راه های مواصلاتی شهرستان قوچان و بازماندن بسیاری از خودرو های ترانزیتی و عبوری در محور درگز شد.

بازار؛ گروه استان ها: بارش برف در شهرستان قوچان که ارتفاع آن به ۲۰ سانتی متر در طی دو روز گذشته رسید موجب شد تا جاده ترانزیتی قوچان-درگز مسدود و بسیاری از خودرو ها از ادامه مسیر باز بمانند.

رئیس اداره هواشناسی قوچان در گفت وگو با بازار اذعان کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی صادره در تاریخ ۱۲ بهمن سیستم بارشی وارد شهرستان شد که باعث نزول بارش هایی به صورت باران و برف گردیدکه پیامد این سامانه در شهر قوچان ۲۰ سانتی‌متر برف و آب حاصل از این برف نیز ۱۲ میلی‌متر بوده است.

علیرضا خسروی افزود: مقدار بارش شهرستان قوچان در این سامانه نسبت به سایر شهرستان‌های استان وضعیت مناسبی داشته و جزو ۶ شهرستانی است که بیشترین بارش را داشته‌اند اما از ابتدای سال آبی بیشترین بارش استان در قوچان ثبت شده است.

رئیس اداره هواشناسی قوچان بیان کرد: ا توجه به اینکه مقدار بارش سال آبی ۳۴ درصد کمتر از نرمال بوده و از طرفی همین مقدار بارش نیز به لحاظ زمانی توزیع نامناسبی داشته لذا شهرستان قوچان در سال آبی اخیر تاکنون خشکسالی شدیدی را تجربه کرده است.

بارش برف تردد در محورهای مواصلاتی قوچان را مختل کرد| امداد رسانی به ۸۵مسافر بازمانده در راه

وی یادآور شد: در حال حاضر مقدار بارش از ابتدای سال زراعی جاری ۷۴ میلی‌متر بوده است، طی همین مدت در سال گذشته ۹۸ میلی‌متر و مدت مشابه در دوره آماری ۱۰۸ میلی‌متر بارش ثبت شده است با این حال امسال نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد و نسبت به دوره آماری ۳۴ درصد شاهد کاهش نزولات جوی هستیم.

انسدادمحورهای فرعی

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای قوچان نیز در گفت و گو با بازار پیرامون آخرین وضعیت راه های این شهرستان ظهار داشت: به سبب بارش برف بسیاری از راه های ارتباطی اصلی و فرعی این شهرستان مسدود شد که با تلاش راهداران نسبت به بازگشایی این مسیر ها اقدام شد.

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای قوچان: محور قوچان-درگز نیز به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود شد که این محور با تلاش راهداران و کمک به بازماندگان این مسیر بازگشایی و در حال حاضر تردد در آن جریان دارد

جواد جعفری بیان کرد: در همین راستا محور قوچان-درگز به دلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود شد که این محور با تلاش راهداران و هم چنین پس از کمک به بازماندگان بازگشایی و در حال حاضر تردد در آن جریان دارد.

وی افزود: تعداد ۵۲ نفر راهدار با ۳۰ دستگاه ادوات راهداری سبک و نیمه سنگین در طی دو روز گذشته مشغول عملیات برف روبی و نمک پاشی محورهای اصلی حوزه استحفاظی بودند که در این رابطه بالغ بر یک هزار تن شن و نمک استفاده شد و بالغ بر یک یک هزار کیلومتر نیز برف روی محورهای اصلی انجام پذیرفته است.

رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای شهرستان اظهار داشت: بارش سنگین برف هم چنین موجب انسداد محورهای روستایی یدک، عمارت، قره شاهوردی، رهورد و محور یادگار شد که با تلاش راهداران بازگشایی این مسیر ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

جعفری یادآور شد: با وجود بازگشت رفع موانع تردد در مسیر های یاد شده اما به دلیل شرایط ناپایدار جوی از مسافران و رانندگان درخواست داریم تا قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ تماس حاصل کرده و از آخرین وضعیت راه ها اطلاع لازم را کسب نمایند.

بارش برف تردد در محورهای مواصلاتی قوچان را مختل کرد| امداد رسانی به ۸۵مسافر بازمانده در راه

وی ادامه داد: خوشبختانه ذخیره شن و نمک به مقدار کافی در سه راهدارخانه مستقر در مسیر های ارتباطی تامین شده است و توصیه می شود هموطنان برای تردد در این مسیر ها زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی لازم به همراه داشته باشند.

امداد رسانی به مسافران بازمانده در راه

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان نیز در همین راستا در گفت و گو با بازار اظهار کرد: به دلیل بارش برف و کولاک شدید در محور قوچان-درگز تعداد ۸۵ نفر از مسافران در مسیر های ارتباطی این شهرستان از ادامه سفر بازماندند که با امداد رسانی انجام شده و اسکان آن ها در مساجد از هر گونه آسیب احتمالی جانی جلوگیری شد.

محمد رضایی رکن آبادی افزود: هم چنین در این راستا با توزیع پتو، کنسرو، نان و خرما نیاز های تغذیه ای این مسافران تامین شد.

فرماندار قوچان: به دلیل شدت برف و کولاک تعدادی از خودرو های سواری و هم چنین تعداد دو دستگاه اتوبوس مسافری در محور قوچان-درگز از ادامه مسیر بازماندند که پس از امداد رسانی، اسکان و پذیرایی از این مسافران امکان تردد آن ها یک روز بعد مهیا شد و این هموطنان موفق شدند تا به مسیر خود ادامه دهند

وی خاطر نشان کرد: به منظور امداد رسانی به مسافران تعداد ۱۷ نفر از جمعیت هلال احمرشهرستان شامل ۵پرسنل و ۱۲ نجاتگر به همراه ۴ دستگاه خودرو امدادی و سواری در مسیر های متهی به این شهرستان کار امداد رسانی را بر عهده گرفتند.

آماده باش دستگاه های خدمت رسان

فرماندار قوچان نیز در گفت و گوی کوتاه و تلفنی با خبرنگار بازار در این رابطه اذعان کرد: به دلیل شدت برف و کولاک تعدادی از خودرو های سواری و هم چنین تعداد دو دستگاه اتوبوس مسافری در محور قوچان-درگز از ادامه مسیر بازماندند که پس از امداد رسانی، اسکان و پذیرایی از این مسافران امکان تردد آن ها یک روز بعد مهیا شد و این هموطنان موفق شدند تا به مسیر خود ادامه دهند.

عباسعلی صفایی اظهار داشت: با توجه به هشدارهایی که از قبل داده شده بود تمامی دستگاه های خدمت رسان به حالت آماده باش درآمدند و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده نسبت به امداد رسانی لازم در کمترین زمان ممکن اقدام شد.

فرماندار قوچان خاطر از رانندگان و مسافران درخواست کرد تا حتی مقدور از سفر در شب در محور های کوهستانی خودداری کرده و حتما نسبت به سلامت سیستم بخاری خودرو اطمینان حاصل کرده و با خود وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

کد خبر: ۲۷۱٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha