۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
حمایت از صنعتگران صنایع دستی منجر به تولید اشتغال و جهش اقتصادی می‌شود

حمایت از صنعتگران صنایع دستی منجر به تولید اشتغال و جهش اقتصادی می‌شود

مشهد- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طرقبه شاندیز گفت: برنامه‌ریزی صحیح برای صادرات صنایع‌دستی و لحاظ کردن صنایع‌دستی در سبد کالای مردم می‌تواند در رونق و ایجاد اشتغال در سال جهش اقتصادی تأثیرگذار باشد.

 علی‌اکبر احمدزاده در حاشیه برپایی مراسم تجلیل از هنرمندان شهرستان طرقبه شاندیز که در هتل ثامن این شهر برگزار شد در گفت و با بازار اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر ورود اجناس چینی  و عدم استقبال مردم از صنایع‌دستی و از طرفی شیوع بیماری کرونا اقتصاد بسیاری از صنعتگران در این شهرستان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه با اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان و حمایت‌های قانونی از هنرمندان در قالب تخفیف در پرداخت حق بیمه، مالیات و نیز برخورداری از تخفیفات ویژه در هزینه‌های مصرفی کارگاه‌های تولیدی می‌توان این هنرمندان را یاری رساند افزود: حمایت از هنرمندان در رونق بازار داخلی و تقویت اقتصاد بومی و درنهایت صادرات و ارزآوری تأثیر بسزایی دارد.

وی بابیان اینکه بسیاری از تولیدات صنعتگران توسط دلالان خریداری می‌شود افزود: متأسفانه نفوذ دلالان موجب شده تا اقلام صنایع‌دستی به قیمت واقعی از هنرمندان خریداری و به فروش نرسد.

کد خبر: ۲۷٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha