۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
امکان توسعه کشت «اسطوخودس» در گلستان | واحدفرآوری گیاهان دارویی ایجاد شود
مدیرعامل شرکت گیاه بانو:

امکان توسعه کشت «اسطوخودس» در گلستان | واحدفرآوری گیاهان دارویی ایجاد شود

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت گیاه بانو گفت: قابلیت کشت گیاه اسطوخودس در بسیاری از اراضی گلستان فراهم است و به لحاظ فنی هم به نتیجه دلخواه رسیده ایم اما عدم وجود واحد فرآوری به چالش تبدیل شده است.

سکینه سادات حسینی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: با توجه به زیبایی بصری که کشت اسطوخودوس ایجاد می کند، می توان با کشت این گیاه در اراضی دیم و شیب دار گلستان در زمینه توسعه صنعت گردشگری هم بهره مند شد.

مدیر عامل شرکت گیاه بانو افزود: اگر گلستان قطب گیاهان دارویی شود، از طریق ورود به حوزه گردشگری و فرآوری این محصولات اشتغال و رونق اقتصادی زیادی ایجاد می شود.

وی گفت: قابلیت کشت این گیاه در بسیاری از اراضی گلستان فراهم است و به لحاظ فنی هم به نتیجه دلخواه رسیده ایم اما عدم وجود واحد فرآوری به چالش تبدیل شده است.

حسینی ادامه داد: فرآوری و اسانس گیری یکی از ضرورت های کشت این گیاه است زیرا باید به صورت تازه اسانس گیری شود، ضمن اینکه این گیاه در سایر کشور ها بازار فروش خوبی دارد اما باید مطابق استانداردهای جهانی اسانس گیری شود.

وی بیان کرد: اگر یک یا چند واحد فناوری و اسانس گیری اسطوخودوس در استان وجود داشته باشد می توان اقدامات خوبی در توسعه کشت این گیاه و صادرات اسانس آن انجام داد که ارز آوری خوبی خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: نیاز است مسئولان در این خصوص توجه ویژه داشته باشند زیرا کشت این گیاه در کنترل اراضی شیب دار، جلوگیری از سیلاب و تثبیت خاک بسیار اثر گذار خواهد بود.

به اعتقاد وی، استان گلستان نسبت به سه استان شمالی در حوزه گردشگری بسیار ضعیف عمل کرده اما می تواند با توسعه کشت این گیاه موفقیت بیشتری در این حوزه کسب کند.

کد خبر: ۲۷۱٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha