۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
روند طولانی صدور پروانه ساختمانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان انتقاد کرد؛ 

روند طولانی صدور پروانه ساختمانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان

گرگان- رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان از روند طولانی صدور پروانه ساختمانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان انتقاد کرد ‌و گفت: این مسئله گاها پروژه ها را با چالش مواجه می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت ساختمان که با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری گرگان برگزار شد، ضمن بیان اینکه افزایش تولید مسکن سبب کنترل قیمت آن خواهد شد، اظهار کرد: سهم و تکلیف اجتماعی مدیریت شهری است که برای دستیابی به این مهم تمام تلاش خود را به کار گیرد و همچنین سازندگان هم وظیفه دارند در مقابل تعامل مدیریت شهری به تکالیف خود عمل کنند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان افزود: در صورت تعامل شهرداری در موضوع عوارض، قطعا شاهد افزایش ۴۰ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در شهر گرگان خواهیم بود.

وی گفت: ما وظیفه داریم در همین شهر بمانیم، بسازیم و برای شهر ارزش افزوده تولید کنیم.

مرتضوی ادامه داد: یکی از مشوق های خوب در حوزه ساخت و ساز، تسهیلات بانکی است زیرا پروژه ها در شروع و در زمان صدور پروانه به سرمایه نیاز دارند که در صورت تامین این سرمایه، سازنده می تواند از تخفیفات موثر و مشوق های نقدی هم بهره ببرد.

وی پیشنهاد داد اختیارات صدور پروانه از سازمان نظام مهندسی گرفته و طبق قانون به شهرداری واگذار شود.

مرتضوی ادامه داد: صدور پروانه در سازمان نظام مهندسی ساختمان گاها هشت ماه و کنترل نقشه حدود چهار ماه به طول می انجامد که این اتلاف زمان سبب تاثیر گذاری تورم بر پروژه خواهد شد و ممکن است سازنده در ادامه برای تامین هزینه ساخت با چالش مواجه شود.

کد خبر: ۲۷۱٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha