۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
توقف حملات کتائب حزب الله نتیجه رایزنی‌های نخست وزیر عراق بود
مشاور السودانی:

توقف حملات کتائب حزب الله نتیجه رایزنی‌های نخست وزیر عراق بود

مشاور نخست‌وزیر عراق فاش کرد که تصمیم گردان‌های (کتائب) حزب‌الله این کشور درباره تعلیق عملیات‌هایش علیه اشغالگران آمریکایی در نتیجه تلاش‌های نخست‌وزیر برای جلوگیری از تنش حاصل شد.

به گزارش بازار، فرهاد علاء الدین، مشاور محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگویی که با خبرگزاری رویترز داشت، فاش کرد: «تصمیم گردان‌های حزب‌الله عراق پس از چند روز تلاش‌های گسترده السودانی برای ممانعت از تشدید تنش از سوی تمامی طرف‌های مربوطه در داخل و خارج عراق اتخاذ شد.»

همچنین هشام الرکابی، دیگر مشاور السودانی به نقش دولت عراق در تصمیم کتائب حزب‌الله عراق در تعلیق حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه اشاره کرد.

الرکابی با اشاره به اینکه دولت عراق تلاش‌های بسیاری برای آرام کردن تنش‌ها در منطقه به کار گرفت به شبکه الحره گفت: «نخست‌وزیر تلاش‌های پیگیرانه‌ای در داخل و خارج برای حفظ عراق از عواقب تشدید تنش در منطقه انجام داد و این (بیانیه کتائب حزب‌الله عراق) اولین نتیجه این تلاش‌ها است.

الرکابی به رویترز نیز در همین زمینه گفت: «تصمیم کتائب حزب‌الله برای تعلیق حملات خود به نیروهای آمریکایی پس از چند روز تلاش محمد شیاع السودانی برای توقف تشدید تنش‌ها اتخاذ شد.»

ابو حسین الحمیداوی، دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه این گردان‌ها اعلام کرد که برای مراعات امور سیاسی دولت عراق، عملیات‌های نظامی و امنیتی خود علیه نیروهای اشغالگر را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

الحمیداوی در ادامه نیز تاکید کرد، مقاومت اسلامی بدون هرگونه دخالتی از سوی دیگران، تصمیم خود را در خصوص حمایت از ساکنان غزه گرفته و به دفاع از غزه از راه‌های دیگر ادامه خواهد داد.

در مقابل وزارت دفاع آمریکا ضمن خودداری از اظهارنظر درباره این بیانیه مقاومت عراق با اعلام اینکه «کارها رساتر از حرف‌ها هستند» به صورت ضمنی تاکید کرد که اقدامات گردان‌های حزب‌الله پس از این بیانیه را رصد می‌کند.

کد خبر: ۲۷۱٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha