۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
جانبازان خودشان می‌توانند برای واردات خودرو اقدام کنند
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران:

جانبازان خودشان می‌توانند برای واردات خودرو اقدام کنند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جانبازان دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی طبق قانون بودجه می‌توانند مشمول واردات خودرو شوند.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۱ بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: جانبازان دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی طبق قانون بودجه می‌توانند مشمول واردات خودرو شوند.

وی ادامه داد: دو سه ممنوعیت وجود داشت که ممنوعیت پنج ساله فروش خودروی وارداتی یکی از آن‌ها بود. مسئله بعدی که امروز با حمایت وزیر صمت در هیات دولت تعیین تکلیف شد مجوز خودروی وارداتی تا رنج قیمت ۳۵ هزار یورویی بود. با این مصوبه جانبازان می‌توانند هم خودشان خودرو وارد کنند یا می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده از سوی وزارت صمت اقدام کنند. این مجوز در آیین‌نامه قبلی محدود به شرکت‌های معرفی شده توسط وزارت صمت بود.

قاضی‌زاده هاشمی درباره موضوع پرونده شهدای حادثه تروریستی کرمان عنوان کرد: یک تیم از این نهاد در کرمان مستقر شده تا هم به مجروحان و هم به خانواده شهدای حادثه کرمان رسیدگی کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمار شهدا را تاکنون همان ۹۳ شهید عنوان و اضافه کرد: به دلیل آنکه تعدادی از مجروحان حادثه در وضعیت بدحال قرار دارند، نمی‌توان با اطمینان گفت که تعداد شهدا همین مقدار باقی خواهد ماند. با این حال امیدواریم حال این عزیزان بهبود یافته و تعداد شهدا افزایش نیابد.

وی افزود: پرونده خانواده شهدای ترور کرمان تا قبل از چهلم آنها بسته می شود ولی برای مجروحان و جانبازان این انفجار تروریستی درصد جانبازی را تعیین کرمی‌شود؛ از این رو گرچه تشکیل پرونده برای آنان قطعی است، اما این فرایند به دلیل انجام اقدامات بعدی از سوی کمیسیون پزشکی زمان‌ر خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۱٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha