۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
از کدام شهرها می توان با قطار به شیراز سفر کرد؟

از کدام شهرها می توان با قطار به شیراز سفر کرد؟

شهر شیراز، قلب فرهنگ و تاریخ ایران با باغ‌های شاهزادگان دوره‌های تاریخی مختلف، معماری دلفینی عصر صفوی و آثار تاریخی همچون مسجد نصیرالملک، تلفیقی از هنر، ادبیات و زیبایی است.

به گزارش بازار، شهر شیراز، قلب فرهنگ و تاریخ ایران با باغ‌های شاهزادگان دوره‌های تاریخی مختلف، معماری دلفینی عصر صفوی و آثار تاریخی همچون مسجد نصیرالملک، تلفیقی از هنر، ادبیات و زیبایی است. این شهر با باغ‌های نارنج و اماکنی همچون گنبد سلطانیه و آرامگاه دو تن از شعرای بزرگ ایران زمین،‌ حافظ و سعدی به گردشگران تجربه‌های خاصی از فرهنگ و تمدن ایرانی را ارائه می‌دهد. یکی از بهترین و ایمن‌ترین راه‌های سفر به شیراز، استفاده از قطار است؛ اما شاید برای شما این سوال به‌وجود آمده که از کدام شهرها می‌توان با قطار به شیراز سفر کرد، نحوه خرید بلیط قطار مشهد شیراز یا تهران شیراز چگونه است و ده‌ها سوال دیگر. ما اینجاییم که به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

چرا باید از قطار برای سفر به شیراز استفاده کنیم؟

استفاده از قطار برای سفر به شیراز مزیت‌های فراوانی از جمله راحتی و آسایش، لذت بردن از مناظر زیبا در مسیر و استفاده از امکاناتی مثل رستوران و اینترنت وای فای در داخل قطار دارد که ممکن است برای مسافران جذاب باشد. سفر با قطار به دلیل فضای راحت و استراحت‌بخش آن، خسته‌کننده نیست و تجربه لذت‌بخشی دارد. صندلی‌های فراخ و فضای پای زیاد، امکان استراحت طی سفر را فراهم می‌کنند. در طول مسیر مناظر طبیعی، کوهستان‌ها، دشت‌ها و روستاها که از پنجره قطار قابل مشاهده هستند، تجربه دیدنی و خاصی را برای مسافران فراهم می‌کنند.

اکثر ایستگاه‌های قطار در شهرهای اصلی قرار دارند و این باعث می‌شود مسافران به راحتی و با سهولت به ایستگاه‌ها دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، برخی از قطارها خدمات افزوده‌ای مثل رستوران، اینترنت Wi-Fi، و تلویزیون را هم ارائه می‌کنند که سفر را برای مسافران مطلوب‌تر می‌کند. از این رو، انتخاب قطار به عنوان وسیله نقلیه برای سفر به شیراز می‌تواند یک تجربه متفاوت و لذت‌بخش باشد.

از کدام شهرها می‌توان با قطار به شیراز سفر کرد؟

بسیاری از مسافران، خصوصا آن‌هایی که تاکنون از قطار استفاده کرده‌اند، ترجیح می‌دهند با قطار از شهر خود به شیراز سفر کنند. اما پیش از رفتن به ایستگاه راه‌آهن نزدیک محل زندگی خود، شما باید بدانید که آیا اصلا شهر شما دارای خطوط راه آهن به‌طرف شیراز هست یا خیر. در حال حاضر از دیگر شهرهای استان فارس از جمله مرودشت، صفاشهر، سعادت‌شهر و شهرضا می‌توانید با قطار به شیراز سفر کنید.

Shape2

اما علاوه بر این شهرها، برخی از دیگر استان‌های کشور هم دارای خطوط ریلی به شیراز هستند. در حال حاضر امکان مسافرت زمینی با قطار به شیراز از تهران، اصفهان، مشهد و تبریز وجود دارد.

نکات مهم برای خرید بلیط قطار شیراز که باید بدانید

اگر تاکنون با استفاده از قطار به شیراز سفر نکرده‌اید، نکات مهمی وجود دارد که باید پیش از سفر از آن‌ها مطلع شوید. شما باید با انواع قطارها آشنا باشید تا بهترین قطار را برای سفر انتخاب کنید؛ تاریخ رفت و برگشت خود را چند روز یا چند هفته زودتر مشخص کنید تا بلیط تمام نشود؛ همچنین از قوانین استرداد بلیط قطار مطلع شوید تا در صورت تغییر برنامه‌هایتان، بتوانید مبلغ بلیط‌های خریداری شده را پس بگیرید.

خودرو شخصی خودتان را هم با قطار به شیراز بیاورید

آیا می‌دانستید که امکان حمل خودرو شخصی شما با قطار به شیراز نیز وجود دارد؟ در صورتی که ساکن شهرهای بزرگی مثل تهران، مشهد یا تبریز هستید، می‌توانید در سایت‌های فروش بلیط قطار مشهد شیراز، تهران شیراز و غیره گزینه حمل خودرو با قطار را انتخاب کنید و همراه با خود، اتومبیلتان را هم با قطار به مقصد بیاورید. اگر هم در شهری به‌جز این‌ها زندگی می‌کنید، می‌توانید با خودرو خود به نزدیک‌ترین شهر ارائه‌کننده این قابلیت سفر کرده و سپس اقدام به حمل خودرو با قطار به شیراز کنید.

Shape3

در حالی که بسیاری از مسافران به‌خاطر ایمنی بالا و راحتی قطار، این وسیله نقلیه را برای سفر انتخاب می‌کنند، قابلیت حمل خودرو تا مقصد به آن‌ها اجازه می‌دهد بتوانند با ماشین شخصی خود در شهر شیراز به گشت‌وگذار بپردازند. این کار علاوه بر سهولت بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز، می‌تواند هزینه‌های حمل‌ونقل شما در طول سفر را هم کاهش دهد.

شرایط استرداد بلیط قطار شیراز

اگر بنا به هر دلیلی بعد از خرید بلیط قطار مشهد شیراز یا دیگر شهرها ناچار به لغو سفر خود هستید، باید پیش از هر چیزی از قوانین استرداد بلیط خود مطلع باشید. در صورت لغو از زمان صدور بلیط تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حرکت، ۱۰ درصد از مبلغ کل بلیط به‌عنوان جریمه کسر شده و ماباقی آن به شما بازگردانده خواهد شد. از ۱۲ ظهر روز قبل تا ۳ ساعت پیش از حرکت قطار، مقدار جریمه ۳۰ درصد می‌شود. اگر از ۳ ساعت پیش از حرکت قطار تا آخرین لحظه پشیمان شوید، ۵۰ درصد مبلغ به‌عنوان جریمه کسر می‌شود. و در نهایت اگر بعد از حرکت قطار اقدام به استرداد کنید، متأسفانه ۱۰۰ درصد مبلغ پرداخت شده شما به‌عنوان جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

انتخاب بهترین بلیط قطار شیراز

شیراز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران شناخته می‌شود و به‌همین خاطر هم متنوع‌ترین خطوط راه‌آهن کشور را در بر می‌گیرد. قطار غزال، یکی از معروف‌ترین قطارهای خطوط ریلی ایران است که به‌خاطر راحتی و امکانات رفاهی خوبی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از بهترین قطارهایی که می‌توانید برای سفر به شیراز انتخاب کنید، قطار ۴ ستاره غزال است که امکانات چندرسانه‌ای را هم در اختیار مسافرانش می‌گذارد. توصیه می‌کنیم حداقل چند هفته پیش از عزیمت، بلیط خود را تهیه کنید؛ چرا که امکان تکمیل ظرفیت زودهنگام قطارها وجود دارد.

با فلای تودی، بدون دغدغه بلیط قطار شیراز را تهیه کنید

اگر به‌دنبال تهیه بلیط قطار مشهد شیراز یا شهرهای دیگر هستید، کافیست به وب‌سایت رزرو آنلاین بلیط قطار فلای تودی مراجعه کنید؛ سپس در این سایت با انتخاب شهر مبدا و مقصد، تاریخ رفت و برگشت سفر و تعداد مسافران را مشخص کنید. سپس باید انتخاب کنید که آیا کوپه دربست می‌خواهید یا تک صندلی و آیا قصد دارید خودرو خود را هم به شیراز حمل کنید یا خیر. در اینجا لیستی از قطارهای موجود در آن روز به‌همراه امکانات و قیمت بلیط قطارها روی صفحه گوشی یا کامپیوتر شما به‌نمایش گذاشته می‌شود؛ سپس می‌توانید بهترین گزینه را متناسب با نوع سفر خود انتخاب کرده و بلیط قطار شیراز را در کمترین زمان ممکن رزرو کنید.


 

کد خبر: ۲۷۱٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha