۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
بسترهای لازم جهت بهره برداری شرکت توسعه معدن طلای کردستان در سال آینده فراهم می شود
استاندار کردستان:

بسترهای لازم جهت بهره برداری شرکت توسعه معدن طلای کردستان در سال آینده فراهم می شود

سنندج – زارعی کوشا، استاندار کردستان از فراهم کردن بسترهای لازم در راستای تسریع در بهره برداری از شرکت توسعه معدن طلای کردستان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین اظهار کرد: پیرو جلساتی که با مدیران ارشد شستا پیرامون توسعه سرمایه ‌گذاری در استان کردستان برگزار شده است، بر این باوریم که مشابه با حوزه کشاورزی که جزو قطب‌ های مطرح کشور هستیم، بایستی با تغییر نگرش مدیران و بدنه کارشناسی ارگان‌های ذیربط در کردستان نسبت به حوزه صنعت، در این بخش نیز تحولات اساسی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به برکات سفرهای استانی رئیس جمهور به کردستان و نگاه ویژه ایشان به پروژه‌های مشابه با پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز، افزود: رزومه دولت سیزدهم در کردستان بسیار مطلوب بوده و با حمایت همه جانبه از این پروژه نیز، تلاش خواهیم کرد تمام بسترهای لازم جهت بهره‌ برداری در سال آینده را برای شرکت توسعه معادن طلای کردستان فراهم کنیم.

استاندار کردستان بیان کرد: توجه ویژه به صنایع پایین دستی نیز از موضوعاتی است که باید مورد توجه سرمایه‌ گذاران قرار گیرد چرا که این مهم موجب گسترش دامنه اشتغال در منطقه و ایجاد ارزش افزوده می ‌شود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط شرکت توسعه معادن طلای کردستان در حوزه مسئولیت ‌های اجتماعی، خواستار اجرای موضوعات زیرساختی و کلان در سطح شهرستانی و نیز استانی از این طریق شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین نیز در این نشست اظهار داشت: شرکت توسعه معادن طلای کردستان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) و وابسته به شستا است که از سال ۱۳۹۲ در استان کردستان با هدف طراحی، ساخت و بهره‌برداری از معادن طلا و فلزات گران‌ بهای منطقه سقز، تاسیس شده است.

امیر حسین نادری افزود: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۵ میلیون دلار با هدف تولید ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال از آذرماه سال ۱۴۰۱ به دنبال کلنگ زنی توسط رئیس جمهور عملیاتی شد و طبق برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته، در اواخر سال آینده به بهره ‌برداری خواهد رسید که خوراک این کارخانه از معدن طلای قلقله با ذخیره قطعی ۳۰ میلیون تن کانسنگ تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: این پروژه بزرگترین پروژه طلا در منطقه کردستان خواهد بود که با عنوان پروژه پیشران اقتصاد استان کردستان نامگذاری شده است و بالغ بر ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در این جلسه با تشریح وضعیت فعلی پروژه و با بیان اینکه بخش اصلی مهندسی کار به پایان رسیده و طی دو ماه آینده سفارش‌ گذاری تجهیزات اصلی خط تولید کارخانه انجام خواهد شد، افزود: عملیات خاکبرداری پروژه که حجم قابل توجهی از فرآیند احداث بوده، به پایان رسید و در مدت زمان باقیمانده از زمان سفارش گذاری تا تحویل تجهیزات خط تولید کارخانه، سازه ‌ها و بسترهای لازم جهت نصب آنها اجرایی می شود.

کد خبر: ۲۷۱٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha