۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
نرخ تورم آسیا کاهش یافته است| خطر رکود اقتصادی چین و ژاپن را تهدید می کند
صندوق بین المللی پول:

نرخ تورم آسیا کاهش یافته است| خطر رکود اقتصادی چین و ژاپن را تهدید می کند

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود برای ماه ژانویه اعلام کرد که با توجه به کاهش تورم در آسیا، اقتصادهای بزرگ این قاره احتمالا تا پایان سال، سیاست های پولی و بانکی خود را تعدیل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود برای ماه ژانویه اعلام کرد که با توجه به کاهش تورم در آسیا، اقتصادهای بزرگ این قاره احتمالا تا پایان سال جاری، سیاست های پولی و بانکی خود را تعدیل خواهند کرد.

صندوق بین المللی پول همچنین در بیانیه ای از چین خواسته است تا برنامه دقیق و شفاف خود در خصوص چگونگی مدیریت مشکلات مالی و اموال خود را اعلام نماید. «کریشنا سرینیواسان» مدیر دپارتمان آسیا و اقیانوسه صندوق بین المللی پول در گزارش خود تاکید کرده است که متوسط نرخ تورم در آسیا طی سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۶ درصد بوده و این در حالیست که رقم مذکور برای سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۸ درصد اعلام شده بود.

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: بسیاری از بانک‌های مرکزی منطقه‌ای در مسیر رسیدن به اهداف تورمی خود در سال ۲۰۲۴ قرار دارند؛ مشروط بر اینکه سیاست‌گذاران تا زمان به ثبات رسیدن مجدد تورم، از وضع سیاست های پولی سختگیرانه خودداری نمایند. ممکن است زمینه تسهیل سیاسته های پولی اواخر امسال به وجود آید.

مدیر دپارتمان آسیا و اقیانوسیه صندوق بین المللی پول، ضمن ستایش سیاست های پولی و بانکی چین در مهار تورم، همزمان نسبت به بروز رکود در دو اقتصاد بزرگ آسیا یعنی چین و ژاپن ابراز نگرانی کرده و هشدار داد که میزان تورم در ژاپن همچنان بالای ۲ درصد (هدف بانک مرکزی ژاپن) بوده و به احتمال زیاد، رسیدن به هدفگذاری بانک مرکزی این کشور تا سال ۲۰۲۵ به طول خواهند انجامید.

کد خبر: ۲۷۱٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha