۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
فقط ۱۰ درصد مزارع مازندران بیمه است/ رصد تسهیلات اشتغال
در کارگروه اشتغال مطرح شد:

فقط ۱۰ درصد مزارع مازندران بیمه است/ رصد تسهیلات اشتغال

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: فقط ۱۰ درصد از مزارع استان شامل ۳۴ هزار هکتار تحت پوشش بیمه است که باید رشد یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزاله شهیدی فر روز یکشنبه در کارگروه اشتغال مازندران با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار نفر از کشاورزان بیمه شدند و ۳۴ هکتار از مزارع استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است تصریح کرد این درحالی که ۹۵ درصد مزارع استان به زیر کشت دوم می رود و برای بیمه شدن زارعان باید اقدام اساسی کرد.

وی عنوان کرد: قطعات مالکیتی مزارع مازندران کوچک بوده و سطوح مالکیتی به ازای هر کشاورز ۱.۵ هکتار  و قطعات مالکیتی ۷.۶ دهم هکتار است.

وی بر لزوم بیمه شدن زارعانی که بیش از یک هزار اراضی کشاورزی دارند تاکید کرد.

رصد و پایش تسهیلات اشتغال روستایی

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به خرد و کوچک بودن مزارع استان به دلیل قانون ارث گفت: باید برای بیمه زارعات تصمیم اساسی گرفته شود و اکنون برای بیمه فعالان بخش باغی مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین باید تسهیلات ارائه شده روستایی مورد رصد و پایش دقیق قرار گیرد تا شاهد انحرافی در این بخش نباشیم.

بیمه ۳۴ هزار کشاورز مازندرانی

گلچوب مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران نیز با اشاره به بیمه ۳۴ هزار نفر از زارعان استان گفت: حداقل ۵۰ هزار کشاورز استان باید مشمول بیمه باشند و حذف بیمه کشاورزی تبعاتی را برای بخش کشاورزی در پی خواهد داشت.

کامران اصغری مدیرکل تعاون مازندران نیز با عنوان اینکه کشاورزانی که مشمول بیمه اجباری و تامین اجتماعی نیستند می توانند از ظرفیت صندوق بیمه اجتماعی بهره مند شوند گفت: امسال ۱۳ هزار نفر از زارعان و کشاورزان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی خواستار برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ بیمه بین کشاورزان و روستاییان استان شد.

کد خبر: ۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha