۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
صادرات ۷۷۰ هزار تن کالا از مازندران به ۳۰ کشور جهان
ناظر گمرکات مازندران اعلام کرد:

صادرات ۷۷۰ هزار تن کالا از مازندران به ۳۰ کشور جهان

ساری - ناظر گمرکات مازندران از صادرات بیش از ۷۷۰ هزار تن کالا به ۳۰ کشور جهان در ۹ ماهه گذشته از سال جاری از استان خبر داد.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار، میزان صادرات کالا از گمرکات مازندران طی سال جاری را بیش از ۷۷۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: حجم کالاهای صادراتی نسبت به ۹ ماه سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی شامل، فرآورده های لبنی، سیمان، بستنی، مواد پلاستیکی، کیوی و محصولات کشاورزی بوده است، روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات و غیره را از جمله مقصد صادراتی عنوان کرد.

ناظر گمرکات مازندران درباره میزان واردات از گمرکات استان نیز گفت: ۲۲ قلم کالا به میزان دو میلیون و ۹۱۰ هزار تن به ارزش ۹۳۹ میلیون دلار از این طریق وارده شده است.

یوسفی منش یادآور شد: حجم کالاهای وارداتی از نظر وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزشی ۲۸ درصد نسبت به مدت ۹ ماه سال قبل رشد داشته است و عمده ترین کالا، زرت، جو،روغن خام، خوراکی و پایه، چوب، کاغذ و محصولات شیمیایی بوده است.

وی یادآور شد: عمده کالاها از کشورهای روسیه، چین، آلمان، قزاقستان و سایر کشورها وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران درآمد گمرکات استان را در سال جاری ۲۸۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشته است.

کد خبر: ۲٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha