۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
هزار و ۹۳۰ فقره پرونده تخلفات صنفی در لرستان تشکیل شد
رئیس اتاق اصناف لرستان:

هزار و ۹۳۰ فقره پرونده تخلفات صنفی در لرستان تشکیل شد

لرستان- اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: هزار و ۹۳۰ پرونده تخلفات صنفی در استان تشکیل شده که ۲۰ درصد آنها مربوط به گران فروشی بوده است.

منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در بحث تخلفات اصناف در مجموع هزار و ۹۳۰ پرونده تشکیل دادیم که علت تشکیل این پرونده‌ها عدم درج اتیکت و عدم صدور فاکتور بود که ۲۰ درصد از پرونده‌های مذکور نیز مربوط به تخلف گران فروشی بوده است.

وی افزود: سال گذشته نرخ گذاری‌هایی که انجام دادیم بر مبنای شرایط نرخ بود اما اصناف به خاطر شرایطی از جمله تورم بالا و اثرات پدیده شوم ویروس کرونا واقعا با مشکل مواجه شدند و نرخ گذاری سبب شد که چندین برابر شوند.

رئیس اتاق اصناف لرستان عنوان کرد: واحدهای صنفی ما در رابطه با قیمت با مشکل مواجه می‌شوند چون قیمت را طوری مصوب کردیم که از سال ۹۷تا سال ۹۸ معتبر بوده است و از سال ۹۸ به بعد به خاطر شرایط نرخی نداشتیم.

اسبکوه بیان کرد: با توجه به اینکه لرستان استانی محروم است دولت اعلام کرد که نباید افزایش قیمت باشد و از آن طرف اصناف هم با مشکل مواجه می‌شدند اما در هر صورت تلاش می‌کنیم برنامه نظارت را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام برنامه نرخ گذاری هستیم و با سازمان صنعت، معدن و تجارت هماهنگ کردیم و برنامه را برای این سازمان ارسال کردیم.

رئیس اتاق اصناف لرستان تصریح کرد: خوشبختانه اتاق اصناف در استان جایگاه خود را پیدا کرده است و ما می‌توانیم در ارتباط با مسائل لرستان با اتاق کشوری ارتباط داشته باشیم که این خود یک امتیاز است.

وی اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا متاسفانه واحدهای صنفی ما واقعا با مشکل مواجه شدند و این در حالی بود که کسبه پس از سیل، تحریم‌ و رکود بازار چشم امیدشان به بازار شب عید بود و جنس زیادی خریداری کرده بودند و حتی بسیاری تسهیلات دریافت کردند اما با شیوع این ویروس با تعطیلی و مشکل مواجه شدند.

اسبکوه افزود: در هر شرایطی بازار خط مقدم مشکلات بوده است و خیران توانستند مردم را حمایت کنند و در این شرایط باز هم کمک رسانی خود را انجام دادند ولی ما انتظار داریم که دولت نیز یکسری حمایت‌ها را انجام دهد.

وی عنوان کرد: از آنجا که ۸۰ تا ۸۵ درصد واحدهای صنفی ما مستاجر هستند و باید به شهرداری نیز عوارض و مالیات بدهند معلوم است که با مشکل مواجه می‌شوند و همین دلایل سبب می‌شود برخی برخلاف میل باطنی‌شان کاری را انجام دهند که سبب افزایش قیمت و گرانی شود.

کد خبر: ۲۷٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha