۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
گوشت و کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان استان تهران تامین است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

گوشت و کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان استان تهران تامین است

رییس جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالاهای اساسی، خرما و میوه شب عید، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان استان تهران تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش بازار، «جبرئیل برادری» روز سه شنبه در نشست خبری خود به مناسبت چهل و پنجمین سالروز دهه فجر در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه تامین اقلام پروتئینی استان تهران اولویت مهم جهاد کشاورزی استان است، افزود: در بحث تامین گوشت مرغ، اکنون جوجه ریزی در سطح کشور بیش از ۱۴۷ میلیون قطعه انجام می شود که این میزان می تواند بازار شب عید و ایام نوروز کل کشور را تامین کند بنابراین استان تهران نیز مشکلی در تامین گوشت مرغ نخواهد داشت.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران اظهارداشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی بین ۵۷ تا ۵۸ هزارتومان است که گوشت مرغ آن به طور متوسط بین ۸۵ تا ۸۷ هزارتومان باید به دست مصرف کنندگان برسد و قیمت هایی بیش از این گران فروشی محسوب می شود.

به گفته وی، نیاز استان تهران به گوشت مرغ روزانه ۱۵۰۰ تن و گوشت قرمز ۴۸۰ تن است که در حال حاضر به دلیل فراوانی جوجه ریزی و واردات گوشت قرمز، گوشت مرغ و گوشت قرمز استان تامین است.

برادری تصریح کرد: در بحث تامین گوشت قرمز گوساله هیچ مشکلی نداریم و این محصول تامین است اما در تامین گوشت گوسفندی با اندکی ضعف روبرو هستیم که براساس برنامه ریزی دولت روزانه ۱۵۰ تن گوشت گوسفندی وارداتی علاوه بر گوشت تولید داخلی روانه فروشگاه های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و بازار می شود.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران درباره بازار میوه شب عید گفت: امسال با برنامه ریزی و سیاست گذاری دولت و همکاری بخش خصوصی امسال همچون سال گذشته ذخیره سازی مطللوبی در میوه شب عید صورت گرفته و با اعلام کارگروه مربوطه در اواخر اسفندماه در میادین میوه و تره بار و مراکز توزیع عرضه می شود.

به گفته وی، تاکنون برای استان تهران ۵ هزارتن سیب درختی قرمز و زرد و پرتقال تامسون شمال ذخیره سازی شده است.

برادری اظهارداشت: در زمینه تامین خرما مورد نیاز ایام مبارک ماه رمضان نیز ذخیره سازی های خوبی صورت گرفته و مشکلی در تامین و عرضه این محصول با قیمت های مناسب در سطح استان نداریم.

وی با تاکید براینکه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور همچون برنج، روغن و شکر نیز تامین است و استان تهران نیز در زمینه تامین هیچ مشکلی ندارد افزود: اجازه نمی دهیم کوچکترین التهابی در بازار شب عید، ایام نوروز و ایام مبارک ماه رمضان برای گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالاهای اساسی و خرما اتفاق بیفتد.

افتتاح ۹۷ پروژه کشاورزی در دهه فجر امسال

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در دهه فجر امسال ۹۷ پروژه کشاورزی با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان (دو همت) در بخش های مختلف کشاورزی استان تهران افتتاح می شود که برای ۲۸۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۱ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۷۴ پروژه در حوزه آب و خاک، ۶ پروژه صنایع کشاورزی، ۴ پروژ دام و طیور و ۲ پروژه حوزه شیلات و آبزیان است.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha