۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
احیا و افزایش ظرفیت ۸۹۱۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم
معاون وزیر صمت خبر داد

احیا و افزایش ظرفیت ۸۹۱۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: اجرای مجموعه اقدامات حمایتی منجر به بازفعال‌سازی و افزایش ظرفیت هشت هزار و ۹۱۰ واحد صنعتی و ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر شده است.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی با بیان این مطلب به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، افزود: طرح پایش واحدهای صنعتی غیرفعال با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همکاری مشاوران توانمند کلینک‌های کسب و کار در سراسر کشور اجرا شد که نتایج آن منجر به بازگشت ۴ هزار و ۱۰ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای دولت سیزدهم و افزایش ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۱۹۲ واحد با اشتغال ۲۳ هزار و ۲۶۲ نفر مجدد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: در زمان شروع دولت سیزدهم ۱۷درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۱۳درصد کاهش یافته است.

مقیمی ادامه داد: در زمان شروع دولت سیزدهم ۳۳.۸ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۲۸.۴ درصد کاهش یافته است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، برنامه سال ۱۴۰۳ را افزایش ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی زیر ظرفیت ۵۰ درصد تولید، عنوان کرد و گفت: تثبیت و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی فعال را با رویکرد کمک به رشد تولید و جلوگیری از افزایش رکود در دستور کار داریم.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha