۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
گلستان هیچ کمبودی در نهاده های دامی ندارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان هیچ کمبودی در نهاده های دامی ندارد

گرگان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: خوشبختانه در استان گلستان به هیچ عنوان با کمبود نهاده های دامی مواجه نیستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد برزعلی صبح دوشنبه در نشست با گروه خبری فجر گلستان که به مناسبت دهه فجر در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان تشکیل شده است، اظهار کرد: گلستان رکورد ۱۴ میلیون جوجه‌ریزی در ماه را شکست و نزدیک به ۱۶ میلیون جوجه‌ریزی را به نام خود ثبت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه ۲۴ درصد تولید ناخالص استان در حوزه کشاورزی است، افزود: در سال گذشته گلستان علی رغم خشکسالی شدید، جزو سه استانی بود که در کشاورزی رشد داشت.

وی گفت: خوشبختانه در استان گلستان به هیچ عنوان با کمبود نهاده های دامی مواجه نیستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در دهه فجر امسال ۱۱۹ پروژه با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی برای ۶۹۸ نفر اجرایی خواهد شد که بیش از ۱۱ هزار خانوار نیز از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

برزعلی بیان کرد: گلستان رتبه نخست در کشت قراردادی گندم را در بین استان‌های کشور بدست آورد و در حال حاضر نیز در بخش کشت قراردادی محصولات پاییزه در رتبه نخست قرار دارد.

وی یادآور شد: گلستان در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار رتبه نخست تولید گوشت را کسب کرد.

وی بیان کرد: زنجیره ارزش را در کرم ابریشم تکمیل کرده و نخستین زنجیره تولید لبنیات شمال کشور با گاوداری دو هزار و ۵۰۰ راسی راه‌اندازی کرده ایم.

کد خبر: ۲۷۰٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha