۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
بهره‌برداری از ۳۶۰۵ پروژه گازرسانی در دهه فجر
مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد

بهره‌برداری از ۳۶۰۵ پروژه گازرسانی در دهه فجر

چگنی، مدیر عامل شرکت ملی گاز از بهره‌برداری ۳۶۰۵ پروژه گازرسانی با اعتبار بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش بازار، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آستانه دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌برداری از پروژه‌ها و توسعه گازرسانی به شهرها و به‌ویژه روستاها، نشان از آن دارد که شاخصه عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران که معرف رویکرد نظام در خدمت‌رسانی به مردم می‌باشد، به‌خوبی در حال اجراست.

او افزود: با بهره‌برداری از ۳۶۰۵ پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان، به استقبال دهه مبارک فجر می‌رویم.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به ۱۰۵۶ روستا، ۱۳ شهر و ۲۵۱۸ واحد صنعتی را شاهد هستیم که برای اجرای این پروژه‌ها، نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که امسال در دهه فجر، علاوه بر افتتاح تعداد قابل توجهی از پروژه‌های گازرسانی شهری و روستایی، شاهد افتتاح تعدادی پروژه‌های زیرساختی نیز هستیم، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل خطوط انتقال می‌شود که ازجمله این موارد، می‌توان به بهره‌برداری از خط انتقال گاز قم- محمدیه- پارچین، ایرانشهر- چابهار، جویم- بنارویه و نیز، چندین ایستگاه تقویت فشار با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ هزار میلیارد ریال اشاره کرد.

چگنی در ادامه، تصریح کرد: این در حالی است که عملیات اجرایی برخی دیگر از پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی همانند چند ایستگاه دیگر تقویت فشار، طرح توسعه ذخیره‌سازی نیز در این ایام مبارک با اعتباری بالغ بر ۴۹ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آن‌چه پروژه‌های گازسانی را از دیگر پروژه‌ها متمایز می‌سازد، علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش برای مردم به‌ویژه در استان‌های کم‌برخوردار و مناطق دورافتاده، تأمین کالاهای مصرفی این پروژه‌ها از طریق ساخت داخل است، گفت: این مهم، باعث توسعه صنایع وابسته شده و عملاً علاوه بر حمایت از تولید، شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان که در سراسر کشور، محصولات مورد نیاز صنعت گاز را تولید می‌کنند نیز، در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۷۰٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha