۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کاهش نرخ یورو به دلار تا ۱.۰۸۴۰ | عامل افزایش قدرت دلار چیست؟
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش نرخ یورو به دلار تا ۱.۰۸۴۰ | عامل افزایش قدرت دلار چیست؟

در پی افزایش تنش ها در خاورمیانه و انتشار آمار اقتصادی منطقه یورو، نرخ جفت ارز یورو به دلار تا رقم ۱.۰۸۴۰ اصلاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی افزایش تنش ها در خاورمیانه و انتشار آمار اقتصادی منطقه یورو، نرخ جفت ارز یورو به دلار تا رقم ۱.۰۸۴۰ اصلاح شد.

افزایش تنش های ژئوپلیتیک در خاورمیانه، منجر به حرکت مجدد سرمایه گذاران به سمت دلار امن شده و همین امر سبب ثبات شاخص دلار و کاهش ارزش اکثر ارزهای بازار فارکس در برابر ارز رسمی آمریکا شده است.

از سوی دیگر، نشست مدیران بانک مرکزی اروپا قرار است روز پنجشنبه هفته جاری برگزار شود. در همین حال، «لوئیز گونداس» معاون رئیس بانک مرکزی اروپا طی سخنان تاخیر خود تاکید کرده است که کاهش نرخ بهره بانکی تنها در صورتی به تصویب خواهد رسید که اقتصاد منطقه یورو به هدف ۲ درصدی خود در خصوص تورم برسد.

همین امر منجر به ایجاد ترس بیشتر سرمایه گذاران یورو و حرکت آنها به سمت دلار آمریکا شده است.

در همین حال، شاخص دلار نیز همچنان روی ۲۰۳.۵۰ ثابت مانده است. همچنین سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا پیش از بانک مرکزی اروپا (احتمالا در ماه می) اقدام به کاهش نرخ بهره بانکی نماید که نشانگر بهبود سریعتر اقتصاد آمریکا به نسبت اروپا است. در مجموع می توان گفت که در کوتاه مدت، همه فاکتورها به سود دلار بوده و فعلا یورو حرفی برای گفتن ندارد.

در خصوص شاخص های تکنیکال نیز باید گفت که در حال حاضر، فیب ۳۸.۲ درصد روی عدد ۱.۰۸۵۸ قرار داشته و اندیکاتورهای دیگر مانند SMA۵۰ روزه و SMA۱۰۰ روزه به ترتیب روی ارقام ۱.۰۹۲ و ۱.۰۷۷۷ قرار دارند.

کد خبر: ۲۷۰٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha