۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
دولت مقصر اجرا نشدن منطقه آزاد اردبیل است
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

دولت مقصر اجرا نشدن منطقه آزاد اردبیل است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مقصر اصلی در اجرایی نشدن منطقه آزاد در دو سال اخیر است و این بلاتکلیفی مردم را آزار می دهد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حالی که در بسیاری از استان های هم تراز مصوبه مجلس مناطق آزاد تجاری راه اندازی شده اما در استان اردبیل این فرآیند با تاخیر و تعلل دولت ناقص و ابتر مانده است.

وی بیان کرد: از چهار نقطه مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام بهتر است دولت از یک نقطه عملیات اجرایی منطقه آزاد را آغاز کند تا مردم استان از ثمره و نتیجه منطقه آزاد تجاری بهره مند شوند.

حقابه استان در رود ارس به ناحق در سال ۹۲ تقسیم شده بود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در هشت سال نمایندگی براساس اعتقاد و مراقبتی که از رفتار و منش خود داشتم سعی کردم تا مطالبات به حق مردم را در حوزه های مختلف پیگیری کرده اما در بحث تامین آب شرب شهرهای استان اردبیل غفلت و کوتاهی را انجام دادیم.

بدری گفت: حقابه استان در رود ارس به ناحق در سال ۹۲ تقسیم شده بود و استان های بالادست به ویژه ترکیه بیشترین برداشت را از ارس داشته و حقابه ۲۱۸ میلیون مترمکعبی استان اردبیل به شکل کامل تخصیص نیافت.

وی با بیان اینکه امکان انتقال آب از قزل اوزن، ارس و عمارت به مرکز استان وجود ندارد، تصریح کرد: دولت باید با تامین اعتبار مورد نیاز انتقال آب از خزر را به اردبیل هدفگذاری کند.

تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس یازدهم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی قاعده مندی ساختار مدیریتی کشور را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: اگر در حوزه دفاعی و علمی پیشرفت هایی به دست آمده مرهون ساختار درست به دور از سیاست زدگی است که ما در عرصه مدیریتی نیز به چنین ساختاری با شاکله بها دادن به نیروهای متخصص و باتجربه نیاز داریم.

بدری ادامه داد: به جای آنکه برای آدم ها پست درست کنیم بهتر است برای پست ها به دنبال آدم متخصص و شایسته باشیم و در این ساختارسازی مجلس و دولت باید هماهنگ عمل کنند.

وی اظهار کرد: در انتصابات باید نیروهای انقلابی مورد توجه قرار گرفته و از انتخاب و انتصاب محفلی و سیاسی پرهیز کنیم و ضرورت دارد به شکل قاعده مند و در یک ساختار درست مدیریت شایسته محور مورد توجه قرار گیرد.

بدری به تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس یازدهم اشاره و اظهار کرد: در کنار این قانون که ایرادات گذشته را رفع می کند قانون تسهیل در صدور مجوز کسب و کار گره گشای بسیاری از مشکلات سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بوده است.


راه، راه آهن و فرودگاه شاه بیت توسعه اردبیل

وی گفت: در ۴۵ سال نظام اسلامی پیشرفت های بسیاری را در کشور شاهد هستیم ولی همچنان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید به زیرساخت ها توجهی جدی داشته باشیم.

بدری اضافه کرد: در استان اردبیل شاه بیت پیشرفت و توسعه راه، راه آهن و فرودگاه است و در این هشت سال تلاش کردیم تا برای توسعه بزرگراه های استان ردیف اعتباری ملی در نظر بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه آهن اردبیل – میانه نیز با پیشرفت ۹۵ درصد در سال های اخیر مورد توجه دولت ها بوده و انتظار می رود این خط ریلی به شمال استان اردبیل متصل شده و از فواید آن مردم استان بهره بگیرند.

کد خبر: ۲۷۰٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha