۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۹
عوارض صادرات گوجه فرنگی از ۱۵ بهمن حذف می شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

عوارض صادرات گوجه فرنگی از ۱۵ بهمن حذف می شود

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با تلاش های انجام شده، عوارض صادرات گوجه فرنگی از ۱۵ بهمن حذف می شود.

علی باستین یکشنبه شب در حاشیه نشست مسئولان حوزه اقتصادی استان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است اظهار داشت: شهرستان‌های دشتی، دیر و دشتستان عمده تولیدکننده گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر هستند که در این عرصه بیش از ۱۲ هزار نفر امرار معاش می‌کنند.

وی با اشاره به تولید ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر گفت: برداشت این محصول از آذر ماه آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: اکنون اوج برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر است که حمایت ویژه از تولیدکنندگان این محصول ضرورت دارد.

باستین با اشاره به اینکه محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور بخشی هم صادر می‌ شود اضافه کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان این محصول با پیگیری لازم حذف عوارض صادراتی از سوی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش نسبی تولید گوجه فرنگی و برای تعادل بخشی تولید، مصرف و قیمت بازار و پایداری محصول صادراتی، حذف عوارض صادراتی ابلاغ و از ۱۵ بهمن عملیاتی خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از پیگیری و همراهی آیت الله حسینی بوشهری نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری ،آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، دکتر محمدی زاده استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و فرمانداران دشتستان، دشتی و دیر قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ابوالفضل IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 0
      در این موقع فصل گوجه در اردبیل ۱۰هزار تومان جهاد کشاورزی این کشاورزان بدبخت رها کرده به دنبال وارد کردن گوشت قرمز هستش سال دیگه هم میخواد گوجه واردکنه این خیانتکاران