۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
تغییر کارکردها در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان| ورود افراد بیرونی به انتخابات هیئت رئیسه تهران
رییس سازمان نظام مهندسی اعلام کرد

تغییر کارکردها در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان| ورود افراد بیرونی به انتخابات هیئت رئیسه تهران

شکیب، رییس سازمان نظام مهندسی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر کارکردها در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تغییر کرده گفت: در ارجاع کار به مهندسان عدالت و شفافیت در درجه اول اهمیت است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حمزه شکیب در حاشیه برگزاری نخستین کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان در خصوص دلیل طولانی شدن انتخاب هیئت رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و سلب صلاحیت یکی از اعضای این سازمان گفت: سازمان نظام مهندسی استان تهران شرایط خاصی دارد و از سال ۹۲ به این سو دولت مالکان را مکلف کرد که به حساب سازمان نظام مهندسی پول واریز کنند این اتفاق باعث جذابیت خاصی برای ورود به هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان شد.

از سال ۹۲ به این سو دولت مالکان را مکلف کرد که به حساب سازمان نظام مهندسی پول واریز کنند این اتفاق باعث جذابیت خاصی برای ورود به هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان شد

وی با بیان اینکه متاسفانه تا الان نظارت خوبی بر سازمان نظام مهندسی استان تهران صورت نگرفته است، افزود: طی یک سال اخیر کارکردها در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تغییر کرده و تکلیف مشخص است اینکه باید در ارجاع کارهای نظام مهندسی شفافیت وجود داشته و کارها به صورت عادلانه تقسیم شود.

برای استان تهران شماره یکپارچه‌ای برای ارجاع کار به شرکت‌های حقیقی و حقوقی راه‌اندازی شد که قاعدتاً این کار مطلوب عده‌ای نیست که کارها را تقسیم می کردند

وی تصریح کرد: به همین منظور برای استان تهران شماره یکپارچه‌ای برای ارجاع کار به شرکت‌های حقیقی و حقوقی راه‌اندازی شد که قاعدتاً این کار مطلوب عده‌ای نیست که کارها را تقسیم می کردند.

رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: شفافیت خوبی در حوزه عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی استان تهران و شهرستان‌ها به وجود آمده است چرا که به دنبال اجرای اصلاحات در سازمان نظام مهندسی تهران هستیم و اجازه نمی‌دهیم سیاست تقسیم کار به روال قبل برگردد.

افراد بیرونی به انتخابات هیئت رئیسه ورود پیدا می‌کنند این‌ها اشخاصی هستند که منافع داشتند و الان این منافع به خطر افتاده و اجازه تشکیل یک هیئت رئیسه مقتدر را نمی‌دهند

شکیب با اشاره به اینکه تعیین هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان تهران ۸ هفته است که در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه افراد بیرونی به انتخابات هیئت رئیسه ورود پیدا می‌کنند این‌ها اشخاصی هستند که منافع داشتند و الان این منافع به خطر افتاده و اجازه تشکیل یک هیئت رئیسه مقتدر را نمی‌دهند.

هفته آینده اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای تعیین هیئت رئیسه تصمیم‌گیری کرده و منتظر افراد بیرونی نباشند

وی اضافه کرد: این هفته موضوع هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان تهران در شورای مرکزی مطرح و تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ خواهد شد. انتظار داریم هفته آینده اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای تعیین هیئت رئیسه تصمیم‌گیری کرده و منتظر افراد بیرونی نباشند.

شکیب همچنین با اشاره به سبب صلاحیت خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، یادآور شد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۹ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان هر عضو سازمانی که صلاحیت آن تایید نشود باید با هیئت مدیره خداحافظی کند.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha