۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
رشد ۳۰ درصدی رفع نقاط پرحادثه نسبت به سال قبل
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

رشد ۳۰ درصدی رفع نقاط پرحادثه نسبت به سال قبل

معاون سازمان راهداری و حمل و جاده‌ای با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۵۴۰ نقطه پرحادثه در راه‌های کشور ایمن‌سازی شده است، گفت: تا پایان امسال عملکرد سازمان در رفع نقاط پرحادثه به ۷۸۰ نقطه می‌رسد.

به گزارش بازار، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اصلاح و ایمن‌سازی ۵۴۰ نقطه پرحادثه راه‌های کشور طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و گفت: ۵۴۰ نقطه اصلاح شده شامل اصلاح ۲۶۱ نقطه پر تصادف از فهرست نقاط مصوب در سال ۱۴۰۱ (از فهرست ۸۸۷ نقطه) و اصلاح ۲۷۹ نقطه پرحادثه از نقاط شناسایی شده در سال‌های قبل است.

اکبری افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری آمار تعداد ۲۶۱ نقطه اصلاح شده به ۴۰۰ نقطه افزایش یابد و تعهد سال ۱۴۰۲ به صورت کامل محقق شود و مابقی ۴۸۷ نقطه نیز برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود تعداد ۲۷۹ نقطه پرحادثه مربوط به فهرست قبلی نقاط مصوب تا پایان سال به ۳۸۰ نقطه افزایش یابد و بدین ترتیب تا پایان سال‌جاری مجموع عملکرد و اصلاح و رفع نقاط پرحادثه و پر تصادف به ۷۸۰ نقطه برسد که بر این اساس نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱ که آمار عملکرد برابر ۶۰۵ نقطه بود، رشد حدود ۳۰ درصدی را به‌همراه خواهد داشت.

به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اصلاح ۵۴۰ نقطه پرحادثه در سال‌جاری تاکنون حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای اصلاح مابقی نقاط باقیمانده ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که مقرر شده ۲۴۰ نقطه با اختصاص اعتبار از سوی استانداران با رقم حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان از منابع استانی و مولدسازی و مابقی از منابع ملی محقق شود.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha