۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
تولید برنج امسال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن رسید
مجری طرح برنج:

تولید برنج امسال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن رسید

سهرابی، مجری طرح برنج گفت: امسال از ۷۷۰ هزارهکتار سطح زیرکشت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج سفید تولید شده است.

به گزارش بازار، سهراب سهرابی گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش در فصل بهار، سطح زیرکشت برنج در استان های مختلف اعم از شمال و جنوب کشور و دیگر مناطق به ۷۷۰ هزارهکتار رسید که از این محل ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتن شلتوک و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج سفید تولید شد.

او از افزایش ۲۰۰ هزارتنی برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در کشور ارقام‌محلی، کیفی و پرمحصول با تناژ بالاتر تولید می کنیم. گفتنی است حمایت از کشاورزان در خصوص بذور اصلاح شده، کودهای شیمیایی، سموم مبارزه با آفات و بیماری و علف های هرز، تسهیلات برای خرید ماشین آلات و دنباله بندها و برگزاری کارگاه های آموزشی در ارتباط با زراعت برنج مربوط به استان های شمالی است.

سهرابی سرانه مصرف برنج را ۳۵ کیلوگرم به ازای هر ایرانی اعلام کرد و افزود: براین اساس سالانه حداکثر ۳ میلیون تن برنج مورد نیاز کشور است که با احتساب ۲۰۰ هزارتن ذخایر استراتژیک هم، ۷۰۰ هزارتن از نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

مجری طرح برنج گفت: وزارت جهاد برای رسیدن به خودکفایی بدنبال افزایش سطح زیرکشت نیست، بلکه با افزایش بهره وری در واحد سطح، اجرای امور زیربنایی در اراضی شمالی، توسعه کشت ارقام جدید، یکپارچه سازی اراضی، توسعه سامانه های نوین آبیاری، توجه به تغذیه گیاهی و مصرف کود، مبارزه با علف‌های هرز و روش های خشکه کاری بدنبال افزایش بهره‌وری تولید به ازای آب مصرفی است به گونه ای که با حداقل آب مصرفی برنج مورد نیاز داخل را به منظور بی نیازی از واردات تامین کند.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha