۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
جابه‌جایی کالا در بنادر شرق هرمزگان به مرز ۲ میلیون تُن رسید
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان:

جابه‌جایی کالا در بنادر شرق هرمزگان به مرز ۲ میلیون تُن رسید

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش بازار، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۱۴۷ تن از انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی جابه‌جا شده است.

وی ادامه داد: از این میزان تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۶۲۱ هزار و ۳۳۳ تن با افزایش ۱۴ درصدی مربوط به حوزه غیرنفتی و ۳۶۳ هزارو ۸۱۴ تن به بخش تخلیه و بارگیری نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: با به‌کارگیری و استفاده از زیرساخت‌های مناسب برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت های موجود،۵۳ هزار و ۳۹۷ تن از انواع کالاهای غیرنفتی در این بنادر ترانزیت شده که در این بخش ۲۲ درصد افزایش ثبت شد.

محمدحسینی تختی، میزان کانتینر یخچالی تخلیه و بارگیری شده در این مدت را ۵۲ هزارو ۴۵۱ TEU اعلام کرد و گفت: با استقبال صاحبان کالا به لحاظ سرعت، هزینه و امنیت این نوع جابه‌جایی در مدت گذشته از سال جاری چهار درصد رشد به ثبت آمارهای عملیاتی رسیده است.

به گفته وی؛ در این بازه زمانی نیز۵۰ هزارو ۸۱۶ فروند شناور در این بنادر پهلودهی شده که این میزان به نسبت سال گذشته ۱۴ درصد جهش را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۷۰٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha