۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل و لجستیک اسفندماه برگزار می‌شود
با حمایت از بخش خصوصی؛

نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل و لجستیک اسفندماه برگزار می‌شود

نشست هم‌اندیشی معاونت حمل‌ونقل باجمعی از پیشکسوتان حمل‌ونقل بین‌المللی با محوریت «برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و لجستیک در اسفندماه سال جاری در کیش» برگزار شد.

به گزارش بازار، نشست صمیمی و هم‌اندیشی معاونت حمل‌ونقل با جمعی از پیشکسوتان حمل‌ونقل بین‌المللی با حضور حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان و پیشکسوتان حمل‌ونقل بین‌المللی با محوریت «برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و لجستیک در اسفندماه سال جاری در کیش» برگزار شد.

شهرکی در این جلسه با اشاره به برگزاری این نمایشگاه توسط بخش خصوصی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه نمایشگاه توسط بخش خصوصی اتفاق خوبی است، چراکه همواره دولت با تدارک برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و مناسبت‌ها از بخش خصوصی برای حضور در این برنامه ها درخواست می‌کرد اما این بار بخش خصوصی متولی شده و مطمئنا ما هم در کنار این بخش پشتیبان، هستیم تا بتوانیم آغاز خوبی برای تداوم این مسیر داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که همواره در برگزاری نمایشگاه‌ها عنوان بین‌المللی مطرح می‌شود گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های بین المللی، بخش خصوصی باید از طریق ارتباط با شرکای کاری، تجاری و فکری، فعالان منطقه و بین المللی را دعوت شود تا با حضور و دعوت افراد موثر در سطح منطقه و جهان، تعامل بخش حمل و نقل بین المللی کشور را بیشتر کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه تدارک دعوت‌کنندگان مرکز ثقل برنامه‌ریزی نمایشگاه است، عنوان کرد: محتوای برگزاری نمایشگاه اهمیت زیادی دارد که برای آن باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد، همچنین از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی برای ارتقا سطح نمایشگاه بهره گیری شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به سرفصل‌های مورد توجه در نمایشگاه اظهار داشت: از فرصت نمایشگاه برای سنجش واکنش بازار نسبت به ظرفیت‌های ایران استفاده شود و داده های این پایش، جهت رصد واکنش ها نسبت به ظرفیت های ایران برای برنامه‌های آتی مورد بهره برداری قرار گیرد. معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: هرچند نمایشگاه با هدف خاصی برگزار می‌شود، اما دامنه وسیعی از اطلاعات در قالب نمایشگاه مطرح می‌شود که قاعدتا جمع‌آوری این اطلاعات به پیشبرد اهداف کمک می کند، در این راستا از ظرفیت دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

شهرکی با بیان اینکه می توان از فرصت نمایشگاه برای عرضه ظرفیت‌های بالقوه خود و شناخت ظرفیت‌های بالقوه منطقه و فرامنطقه استفاده کنیم، افزود: این نمایشگاه فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار است و حضور سرمایه گذار هم عمدتا به هم دانش و تکنولوژی انجام می شود که برای صنعت حمل و نقل ما می تواند فرصت های جدید فراهم آورد.

بر اساس این گزارش هدایتی در این جلسه با اشاره به افزایش آمار تزانزیت در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته در بحث بین‌المللی به ‌رغم مشکلات، شاهد افزایش آمار ترانزیت بودیم، اما باید موانع را برطرف کنیم چرا که ادامه این روند که همه بخش‌ها اعم از بخش خصوصی، رانندگان و همچنین بخش حاکمیت و دولت را متاثر می‌کند، دشوار است. وی با تاکید بر اینکه باید ایجاد زیرساخت و لجستیک مورد توجه قرار گیرد و مفاهیم لجستیکی را پیاده کنیم، افزود: در برگزاری نمایشگاه موضوعات لجستک باید مدنظر قرار گیرد، چراکه هم در ساختارهای حاکمیتی هم در بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری و حتی ایده و مفهوم‌سازی خلا داریم و نمایشگاه باید فرصتی ایجاد کند که این چالش‌ها مورد بررسی قرار گیرد و با استفاده از این ظرفیت با مفهوم‌سازی، جریانی در این زمینه ایجاد شود.

بنابر این گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ایم، دیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان با اشاره به حضور و مشارکت سازمان در این نمایشگاه، عنوان کرد: با توجه به اختصاص غرفه‌ به سازمان، با ظرفیت‌های هوشمندسازی در نمایشگاه شرکت می کنیم تا نخستین نمایشگاه، با نگاهی دانش محور، مبنا و پایه‌ای برای سال‌های بعد شود و صرفا فقط یک نمایشگاه نباشد و نسبت به جریان‌سازی و محتواسازی باید اقدام شود.

در ادامه، مسعود عطری پیشکسوت حوزه حمل ونقل بین المللی ومدیرعامل شرکت دریابار گفت: بدون حمایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نمایشگاه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha