۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
قیمت خودروهای مونتاژی کاهش یافت
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران:

قیمت خودروهای مونتاژی کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو از کاهش ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی در بازار خبر داد.

به گزارش بازار، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: در حال حاضر تغییر قیمتی در بازار خودرو اتفاق نیفتاده است اما روند قیمت خودروهای مونتاژی کاهشی است. همچنین قیمت خودروهایی که فاکتور می‌شوند روند کاهشی داشته است به طور مثال خودروی دنا پلاس اتومات که یک میلیارد ۱۰ میلیون تومان قیمت داشت با کاهش قیمت به عدد ۹۶۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اظهار کرد: قیمت خودروهای مونتاژی مانند تیگو ۷ هم حدود ۱۷۰، لاماری و هایما بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان کاهش داشته است و خودروهای ارزان قیمت مانند کوییک در یکی دو هفته حدود ۵ الی ۶ میلیون افت قیمت داشته است.

او درباره قیمت خودرو در روزهای منتهی به آخر سال گفت: بازار خودرو در رکورد متعلق به سر می‌برد و خریدار کمتری مشاهده می‌شود اگر عرضه به اندازه کافی باشد که نیاز بازار را تامین کند شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

او تصریح کرد: از شهریور امسال خودرویی در بازار فاکتور نمی‌شود و این باعث افزایش قیمت خودرو شده است، در حال حاضر قیمت خودروهای مونتاژی حدود یک هفته است که روند کاهشی داشته است و خودروهای داخلی هم ۳۵ درصد افت قیمت را تجربه کردند.

او درباره قیمت خودروهای وارداتی بیان کرد: هنوز خودرویی وارد نشده و اگر هم باشد در بازار مشاهده نمی‌شود اما خودروهای وارداتی کارکرده هم در این مدت افزایش داشته ‌اند.

موتمنی گفت: اگر خودروهای وارداتی به موقع به دست مشتری می‌رسید تاثیر مثبتی در بازار خودرو داشت ولی تحویل خودرو قطره چکانی شده است به نظر من باید عرضه خودرو تسریع گردد تا بازار خودرو تسهیل یابد.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha