۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
توسعه صنعت گردشگری در ۵ محوطه تاریخی استان مرکزی
معاون میراث فرهنگی مرکزی مطرح کرد:

توسعه صنعت گردشگری در ۵ محوطه تاریخی استان مرکزی

اراک- رحمتی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرکزی با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری استان گفت: پرونده عرصه و حریم پنج محوطه تاریخی تهیه و به‌ منظور دریافت مجوز ارسال شده است.

سید محسن رحمتی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به این نکته که حفظ حریم بناهای تاریخی در اولویت حوزه میراث فرهنگی قرار دارد، گفت: پرونده‌های محوطه‌های تاریخی امامزاده عبدالله میشی جان، بارک امیر حشمت میشی جان، اندرونی بارک امیر حشمت میشی جان در شهرستان خمین، کاروانسرای ورده و تپه قالاخ ورده در شهرستان زرندیه بناهای مذکور است که این اقدام خود گام مهمی در حفاظت از این بناهای تاریخی است.

وی افزود: هر کدام از آثار تاریخی به عنوان سفیر فرهنگی برای معرفی به گردشگران تأثیر به سزایی در توسعه صنعت گردشگری دارند، از این رو اداره کل میراث فرهنگی تلاش خود را برای نگهداری از این آثار به کار گرفته، در این راستا پنج اثر و محوطه تاریخی استان مرکزی که در جوار طرح‌های عمرانی و توسعه شهری قرار دارند، تعیین عرصه و حریم می شوند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان داشت: تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های لازم برای ساماندهی، حفظ، احیا، مرمت و تعیین حریم بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی شهرها و روستاها انجام و بر رعایت این ضوابط نظارت می‌شود.

رحمتی بر برنامه‌ریزی با هدف شناخت، معرفی و حفظ ارزش‌های هنری‌تاریخی و فرهنگی در محوطه‌های تاریخی تأکید کرد و گفت: حریم این آثار تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی است و بر اساس قانون هرگونه دخل و تصرف در حریم این آثار جرم محسوب شده و مجرمان مشمول مجازات‌های قانونی خواهند شد و تاکنون ۵۴ محوطه تاریخی استان دارای عرصه و حریم مصوب شده است.

کد خبر: ۲۷٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha