۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کلاهک‌های اتمی آمریکا به خاک انگلیس بازمی‌گردند

کلاهک‌های اتمی آمریکا به خاک انگلیس بازمی‌گردند

منابع انگلیسی می‌گویند که وزارت دفاع آمریکا به دلیل آنچه تهدید روسیه خوانده است دوباره تسلیحات اتمی خود را در خاک این کشور مستقر می‌کند.

به گزارش بزار، «کلاهکهای اتمی آمریکا با سه برابر قدرتِ بمب اتمی هیروشیما در خاک انگلیس مستقر می‌شود». روزنامه انگلیسی تلگراف براساس اسنادی که مشاهده کرده از تصمیم ایالات متحده آمریکا برای استقرار تسلیحات اتمی پنتاگون در پایگاه نظامی "لاکن هیث" در انگلیس خبر داده است.

ارتش آمریکا در ۶ آگوست ۱۹۴۵ برای تسلیم کردن ارتش ژاپن یک بمب اتمی به قدرت ۱۳ کیلو تن منفجر کرد که قدرتی برابر با ۲۰ هزار تن تی ان تی داشت که در مجموع باعث کشته شدن بیش از ۱۴۰ هزار نفر شد.

افشای این اسناد در حالی منتشر می‌شود که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اخیرا در زمینه نیاز به آمادگی شهروندان کشورهای عضو برای جنگ با روسیه هشدار داده بود.

هفته گذشته ژنرال راب بوئر یک مقام ارشد نظامی ناتو، گفت که «شهروندان ناتو باید برای جنگ همه جانبه با روسیه در ۲۰ سال آینده آماده شوند» که این مستلزم تغییر عمده در زندگی آنها است.

آمریکا به عنوان بخشی از راهبرد بازدارندگی ناتو، به اروپا و کشورهای دیگر آن سلاح هسته‌ای ارسال کرده است. تعداد دقیق و موقعیت این سلاح‌ها جزو اطلاعات طبقه‌بندی‌شده هستند اما گفته می‌شود حدود ۱۰۰ بمب هسته‌ای B-۶۱ در پنج کشور عضو ناتو شامل بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه قرار دارد.

تلگراف در ادامه نوشت: بازگشت تسلیحات آمریکایی به خاک انگلیس بخشی از برنامه ناتو برای توسعه و ارتقای پایگاههای اتمی در پاسخ به تنش‌های شدید با کرملین در پی حمله روسیه به اوکراین است.

روسیه در واکنش به این تصمیم واشنگتن گفته که استقرار کلاهکهای اتمی در این کشور را یک رفتار تحریک آمیز و تنش زا قلمداد کرده و با اقدامات متقابل مواجه خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha