۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
آتش‌سوزی بیمارستان گاندی فوتی و مجروح نداشت| آتش‌سوزی مهار شد

آتش‌سوزی بیمارستان گاندی فوتی و مجروح نداشت| آتش‌سوزی مهار شد

کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش بازار، محمداسماعیل توکلی از وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی خبر داد و اظهار کرد: در پی این آتشش‌سوزی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس به بیمارستان گاندی اعزام شدند.

جلال ملکی؛ سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص آتش سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: دقایقی پیش آتش‌سوزی در خیابان گاندی، به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی تصریح کرد: در این حادثه چند ایستگاه به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی در ارتباط با جزئیات این آتش‌سوزی گفت: درحال حاضر باید منتظر ماند تا اطلاعات جدیدی کسب و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

وی گفت: بنا بر گزارشات اولیه این آتش‌سوزی ییشتر روی نمای ساخنمان بیمارستان بوده اما در هر صورت برای اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام خواهد شد.

ملکی در ارتباط با فوتی ها و مصدومان این حادثه گفت: هنوز در این خصوص گزارشاتی داده نشده است.

رئیس بیمارستان گاندی نیز درباره این حادثه گفت: در ضلع شرقی بیمارستان آتش‌سوزی رخ داده است اما هنوز گزارشی از مصدومیت و آسیب به بیماران دریافت نکرده‌ایم.

وی از آغاز تخلیه بیماران و کارکنان بیمارستان همزمان با انجام عملیات اطفای حریق خبر داد.

براساس اعلام هلال احمر، نمای یک ضلع از بیمارستان گاندی به طور کامل در آتش سوخته است.

به گفته یکی از خبرنگاران حاضر در محل حادثه، از طبقه چهارم تا بالاترین طبقه بیمارستان، دچار آتش‌سوزی شده است اما در حال حاضر فقط دو یا سه طبقه بالا در حال آتش‌سوزی است و آتش در طبقات پایین‌تر مهار شده است.

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: تیم‌های پلیس راهور در صحنه حاضر هستند و محدودیت‌های ترافیکی در مبادی منتهی به این بیمارستان اعمال می‌شود.

وی با درخواست از مردم مبنی بر خودداری از تجمع و حضور در معابر منتهی به بیمارستان گاندی، ادامه داد: جنوب به شمال خیابان ولی‌عصر از خیابان بهشتی به سمت شمال، خط ویژه اتوبوس بی. آر. تی شمال به جنوب از میدان ونک و گاندی شمال به جنوب از دوم جنوب ممنوعیت تردد داریم. همچنین جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: به دنبال حریق گسترده در بیمارستان گاندی، آمادگی کامل برای پشتیبانی امداد و نجات داریم.

وی ادامه داد: پایگاه‌های هلال احمر استان تهران در حالت آماده باش کامل هستند. با توجه به حجم حریق در بیمارستان گاندی، ١١ تیم عملیاتی، ۱۰ آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هلال احمر استان تهران برای امدادرسانی و انتقال مصدومان احتمالی به محل حادثه اعزام شدند.

محمودی گفت: درصورت نیاز به پشتیبانی، سازمان امداد و نجات آمادگی کامل برای امدادرسانی و انتقال مصدومان احتمالی را دارد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ورود آتش‌نشانان به طبقات ساختمان بیمارستان گاندی خبر داد.

وی درباره آخرین وضعیت آتش سوزی بیمارستان گاندی گفت: همانطور که پیش از این گفته شد آتش‌سوزی بیشتر روی نمای ساختمان بیمارستان است.

ملکی گفت: در حال حاضر مأموران آتش‌نشانی به طبقات وارد شدند. تا این لحظه هیچ گزارشی درباره مصدومان و فوتی‌های احتمالی این حادثه دریافت نکرده‌ایم.

در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

پدرام پاک‌آیین، درباره انتقال بیماران بیمارستان گاندی به سایر مراکز درمانی در پی وقوع آتش‌سوزی در این بیمارستان، اظهار کرد: بیماران بیمارستان گاندی به ۵ بیمارستان معین در شهر تهران منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در حال اطلاع‌رسانی درباره جزئیات انتقال بیماران بیمارستان گاندی به خانواده‌های آن‌ها هستیم و به تمام خانواده‌های بیماران بستری اطلاع‌رسانی می‌شود که بیماران‌شان به کدام بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. تا این لحظه هیچ یک از بیماران سرپایی و بستری بیمارستان گاندی بر اثر حریق آسیبی ندیده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه اولویت انتقال با بیمارانی است که بدحال هستند، گفت: انتقال بیماران بدحال صورت گرفته و بیمارانی که وضعیت پایدار داشتند و همچنین بیماران سرپایی در هتل مجاور بیمارستان اسکان داده شدند تا تعیین تکلیف بشوند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: همه دستگاه‌های امدادی برای رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی آمادگی کامل دارند.

مخبر گفت: مسئولان مربوطه تا پایان عملیات مهار آتش سوزی و کمک‌رسانی به مجروحان و بیماران، حادثه مذکور را پیگیری کنند.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: دو نفر دیگر هم به دلیل آن که به تازگی از اتاق عمل بیرون آمده بودند در محل امنی اسکان داده شدند تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد و به بیمارستان دیگری منتقل شوند.

کریمی گفت: در این حادثه خوشبختانه فوتی و مصدوم نداشتیم.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به مهار شدن آتش سوزی ساختمان بیمارستان گاندی اظهار کرد: با تلاش ماموران آتش نشانی، آتش مهار و تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه آتش بر روی نمای ساختمان بیمارستان گاندی به طور کامل مهار و کنترل شده است گفت: در حال حاضر خطر کاملاً رفع شده و آتش سوزی کنترل شده است.

وی در پایان گفت: تاکنون آماری از فوتی و مصدومان اعلام نشده است.

کد خبر: ۲۶۹٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha