۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
موافقت شورای اقتصاد با مصوبه احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه زیست‌توده

موافقت شورای اقتصاد با مصوبه احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه زیست‌توده

مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه‌های زیست‌توده سازمان ساتبا گفت: شورای اقتصاد با مصوبه احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه زیست‌توده با استفاده از سوخت صرفه‌جویی شده این نیروگاه‌ها موافقت کرد.

به گزارش بازار، مولود شیوا در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر افزود: مطابق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، امکان احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه زیست‌توده با تعرفه خرید ارزی و ریالی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در این روش فروش برق مذکور در تابلوی برق سبز بورس انرژی تا پایان عمر نیروگاه امکان‌پذیر خواهد بود. در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های زیست‌توده در کشور ۱۳.۸ مگاوات است که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بهره‌برداری از ظرفیتی معادل ۲۲.۳ مگاوات به‌زودی صورت خواهد گرفت.

شیوا گفت: به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نیرو و وزارت کشور به‌منظور توسعه نیروگاه‌های زیست‌توده و حل مشکل پسماند در کشور به امضا خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه نیروگاه‌های زیست‌توده در کشور به‌عنوان راهکار اساسی مدیریت پسماند و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت و پتانسیل موجود برای تولید انرژی در این بخش ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه تولید انرژی از پسماند و ایجاد بستر و زیر ساخت‌های قانونی و اجرائی مناسب از مهم‌ترین عوامل موفقیت کشورهای پیشرو در این حوزه بوده است.

مدیرکل دفتر زیست‌توده در ادامه با اشاره به سخنرانی وزیر نیرو در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: با تأیید مصوبه صادرات برق تجدیدپذیر توسط وزیر نیرو، امکان فروش برق حاصل از منابع زیست‌توده با نرخ صادراتی فراهم شده که این امر می‌تواند موجب جذب سرمایه‌های بیشتر در این بخش و افزایش سهم نیروگاه‌های زیست‌توده در سبد انرژی کشور شود.

کد خبر: ۲۶۹٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha