دستگاه‌های اجرایی از سال آینده به «ابر دولت» بپیوندند
وزیر ارتباطات:

دستگاه‌های اجرایی از سال آینده به «ابر دولت» بپیوندند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف شده است که نسبت به راه اندازی «ابر دولت» اقدام کند و از سال آینده دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به آن بپیوندند.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که با هدف بررسی ارائه خدمات وزارت صمت برگزار شد با اشاره به بند ج تبصره ۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، این مطلب را بیان کرد و افزود: از سال آینده دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به «ابر دولت» بپیوندند.

وی ادامه داد: در قانون برنامه سال جاری نیز تا آبان باید همه خدمات دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی ارائه می‌شد و تا پایان آذر باید همه استعلامات به صورت برخط ارائه و تا پایان دی‌ نیز ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها باید هوشمندسازی می‌شد.

بنا به این گزارش، در جلسه امروز میثم لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز با اشاره به فعالیت سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت گفت: در این سامانه از طریق کد استخدامی و کد ملی، مشخصات کارمندان در این سامانه در سطح استان و شهرستان وجود دارد و از طریق چاپ کیوآرکد امکان نظرسنجی برای ارباب رجوع فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است این کد در اندازه نصف یک برگه کاغذ برای همه کارکنان چاپ و در محل کار آنها در معرض دید عموم نصب شود، افزود: تاکنون برای ۸۵۰ هزار نفر از کارکنان این کد برقرار شده است و باید برای همه کارکنان دولت این کد صادر شود.

لطیفی با اشاره به پیگیری ادارات استانی و شهرستانی برای انجام این مهم، تصریح کرد: ارباب رجوع با اسکن کد کارمند مورد نظر وارد سامانه می شود و به چهار سوالی که از او پرسیده می‌شود، پاسخ می‌گوید و در نتیجه میزان رضایتمندی ثبت شده از مردم از طریق داشبوردهایی در اختیار روسای دستگاه‌ها و در نهایت رییس جمهور قرار دارد و در لحظه میزان رضایتمندی مردم برای هر دستگاه اجرایی قابل رویت است.

معاون رییس جمهوری درباره مواقعی که این بارکد در محل کار هر کارمند نصب نبود، توضیح داد: برای این کار از امروز یک امکان در پیام رسان بله ایجاد شده است تا مردم بتوانند گزارش‌های مربوط به عدم نصب این بارکد را به سازمان امور استخدامی و اداری منعکس کنند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، سامانه نظرسنجی از کارکنان دولت را بر اساس یکی از رویکردهای دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با کمترین هزینه، ساده و در دسترس نظرات مردم را پیرامون خدماتی که دولت ارائه می‌کند، ثبت می‌شود که باید به مرور زمان استفاده از آن فراگیر شود.

کد خبر: ۲۶۹٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha