۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
احتمال ریزش قیمتی ۷ ارز دیجیتال
آزاد سازی توکن در این هفته

احتمال ریزش قیمتی ۷ ارز دیجیتال

پروژه های دی وای دی ایکس و آپتیمیسم به ترتیب با حجم ۸۶ و ۶۷ میلیون دلار آزادسازی سنگینی خواهند داشت.

هادی بهرامی؛ بازار: ارزهای دیجیتال در مرحله ساخت، یک برنامه‌ زمانی برای آزاد سازی توکن در نظر میگیرند و پس از ورود به بازارهمه توکن‌ها را به یکباره آزاد نمیکنند. به دوره زمانی‌ ای که طی آن توکن‌ ها به مرور آزاد می‌شوند، وستینگ یا قفل شدن توکن گفته میشود. توکن های قفل شده در قرارداد هوشمند تا پایان دوره زمانی مشخص قابل انتقال، استیک یا فروش نیستند. طی برنامه زمانی و یا رسیدن پروژه به نقاط عطف مشخص شده توسط تیم، توکن های قفل شده آزاد و روانه بازار میشوند که در آن صورت میتوان آنها را خرید و فروش و حتی سپرده گذاری کرد. نکته قابل توجه این است که اگر حجم قابل توجهی از تعداد توکن های یک پروژه با ارزش بالا و به طور همزمان آزاد شوند فروشندگان بیشتر شده و قیمت توکن حاکمیتی پروژه ممکن است ریزش پیدا کند. بنابراین؛ سرمایه گذاران و تحلیلگران باید تاریخ آزاد سازی توکن های منتخب خود را تحت نظر داشته باشند.

زمان آزاد سازی| شمسی

حجم آزاد سازی| میلیون دلار

نماد معاملاتی

نام پروژه

چهارشنبه، ۱۱ بهمن

۸۶

DYDX

دی وای دی ایکس

دوشنبه، ۹ بهمن

۶۷

OP

آپتیمیسم

یکشنبه، ۱۵ بهمن

۹

GAL

پروجکت گلکسی

شنبه، ۷ بهمن

۷

YGG

ییلد گیلد گیمز

سه شنبه، ۱۷ بهمن

۴.۳

HFT

هش فلو

شنبه، ۷ بهمن

۲.۳

AGIX

آجیکس

چهارشنبه، ۱۱ بهمن

۰.۱۵

TORN

تورنادو کش






















مدل کلیف، تدریجی و خطی انواع مدل های آزاد سازی توکن هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در دوره کلیف که به آن قفل اولیه هم می‌توان گفت، هیچ توکنی آزاد نمی‌شود و بستگی به نوع تخصیص دارد. مثلا کلیف توکن‌ های مشاوران و تیم ممکن است ۱۶ ماه باشد، در حالی که برای پارتنرها و همکاران پروژه ممکن است ۳ ماه طول بکشد. مدل تدریجی هم همانطور که از نامش پیداست، توکن ‌های قفل ‌شده به تدریج آزاد میشوند و بین هر دوره آزاد سازی یک فاصله زمانی مشخص وجود دارد که درصد انتشار هم در هر بازه زمانی تغییر میکند. در یک دوره از پیش تعیین شده مقدار مشخصی توکن به صورت مساوی در هر دوره آزاد می‌شود؛ مثلا در سه ماه اول ۲۰ درصد، سه ماه بعد هم ۲۰ درصد و الی آخر.

سنگین ترین آزادسازی در تاریخ چهارشنبه ۱۱ بهمن برای پروژه دی وای دی ایکس با نماد DYDX و با حجم عرضه ۸۶ میلیون دلار میباشد که ۱۰.۶ درصد از حجم بازار فعلی ارز را در بر میگیرد.


۱- آزادسازی سنگین پروژه دی وای دی ایکس
پروژه دی وای دی ایکس با حجم بازار ۸۰۰ میلیون دلار، به ارزش ۸۶ میلیون دلار در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه آزاد سازی توکن خواهد داشت که ۱۰.۶ درصد از حجم بازار فعلی را در بر میگیرد.

۲- آزاد سازی نیمه سنگین پروژه آپتیمیسم
پروژه آپتیمیسم با حجم بازار ۲.۷ میلیارد دلار، به ارزش ۶۷ میلیون دلار در روز دوشنبه ۹ بهمن ماه آزاد سازی توکن خواهد داشت که ۲.۵ درصد از حجم بازار فعلی را در بر میگیرد.

۳- آزاد سازی پروژه ییلد گیلد گیمز با حجم متوسط
پروژه ییلد گیلد گیمزبا حجم بازار ۱۲۷ میلیون دلار، به ارزش ۷ میلیون دلار در روز شنبه ۷ بهمن ماه آزاد سازی توکن خواهد داشت که ۵.۸ درصد از حجم بازار فعلی را در بر میگیرد.

۴- آزاد سازی پروژه پروجکت گلکسی با حجم متوسط
پروژه پروجکت گلکسی با حجم بازار ۱۶۴ میلیون دلار، به ارزش ۹ میلیون دلار در روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه آزاد سازی توکن خواهد داشت که ۵.۸ درصد از حجم بازار فعلی را در بر میگیرد.

۵- آزاد سازی سبک پروژه های هش فلو، آجیکس و تورنادوکش
هش فلو با حجم بازار ۱۰۶ میلیون دلار و به مبلغ ۴.۳ میلیون دلار در روز سه شنبه ۱۷ بهمن، آجیکس با حجم بازار ۳۲۰ میلیون دلار و به مبلغ ۲.۳ میلیون دلار در روز شنبه ۷ بهمن و تورنادوکش با حجم بازار ۷.۵ میلیون دلار و به مبلغ ۱۵۱ هزار دلار در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن آزاد سازی توکن دارد که به ترتیب ۰.۴، ۰.۷ و ۲.۴ درصد از حجم بازارشان را شامل میشود.

کد خبر: ۲۶۹٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha