۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
بالا رفتن عمر پروژه های نیمه تمام در کشور یک زنگ خطر است
معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران :

بالا رفتن عمر پروژه های نیمه تمام در کشور یک زنگ خطر است

زنجان-معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران،گفت: بالا رفتن عمر پروژه های نیمه تمام در کشور یک زنگ خطر است و  دولت بر تکمیل این طرح‌ها متمرکز شده که عمدتا از گذشته به ارث رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی کرم‌پور حقیقی روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی در محل استانداری زنجان،گفت: بالا رفتن عمر پروژه های نیمه تمام در کشور یک زنگ خطر است و دولت بر تکمیل این طرح‌ها متمرکز شده که عمدتا از گذشته به ارث رسیده است.

وی ابراز داشت: رشد اقتصادی متکی به بهره وری رشد پایدار است و شاخص بهره وری در کشور طی ۱۰ سال گذشته درجا زده و نزدیک به صفر بوده ولی در مدت فعالیت دولت مردمی به سمت بهبودی حرکت کرده است.

معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران، به رویکردهای تحول آفرین سازمان ملی بهره وری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: نقش تنظیم گیری، هوشمندسازی، مردم سپاری و نخبه سپاری، نوآوری و ارتقای اثربخشی چرخه بهره وری از جمله این رویکردهاست.

حقیقی ،به آسیب شناسی چرخه بهره وری در کشور اشاره کرد و بیان داشت: تمرکز بر اولویت ها، مسأله محوری، توانمندسازی متولیان، گفتمان سازی و تسریع حرکت ملی بهره وری از تمهیدات اتخاذ شده برای رفع آسیب هاست.

وی گفت: هدف کلی و اولویت برنامه هفتم توسعه، تاکید بر افزایش بهره وری کل عوامل تولید از قبیل منابع انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت است.

معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران، تصریح کرد: میانگین عمر طرح‌های نیمه تمام در کشور ۱۵ و نیم سال است که حکایت از آن دارد در تعریف آنها اولویت بندی‌ مدنظر قرار نگرفته است.

کد خبر: ۲۶۹٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha