۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
کاهش شاخص گروه بانکی به زیر مقاومت
صنعت بانکی در هفته ای که گذشت

کاهش شاخص گروه بانکی به زیر مقاومت

شاخص صنعت بانکداری در بورس، رشد هفته گذشته خود را در این هفته پس گرفت و مجددا به زیر مقاومت شکسته شده برگشت.

هادی بهرامی؛ بازار: تحلیل و بررسی موسسات بانکی بدلیل نقش مهمی که در اقتصاد و گردش نقدینگی کشور دارند حائز اهمیت میباشد. در ادامه به گزارشات هفته گذشته و تحلیل روند پیش روی صنعت بانکداری میپردازیم.


گزارش بازدهی گروه بیمه ای در بورس
شاخص گروه بانکی در هفته ای گذشت از محدوده ۹ هزار و ۴۰۰ واحد تا ۹ هزار و ۱۸۰ واحد افت کرد و تقریبا رشد هفته گذشته را پس گرفت. نرخ بازدهی شاخص در هفته گذشته منفی ۲.۵ درصد بوده و ماه گذشته را نیز با ۱.۲ درصد منفی به اتمام رسانده است؛ در حالی که شاخص کل بورس ۳ و شاخص هم وزن ۴.۵ درصد افت را در هفته گذشته به ثبت رساندند.

بازدهی سالانه| درصد

بازدهی ماهانه| درصد

بازدهی هفتگی| درصد

نام شاخص

+۵۶

-۲.۵

شاخص صنعت بانکی

+۳۸

-۴.۶

شاخص کل بورس

+۵۲

-۴.۵

شاخص هم وزن











شاخص بانکی پس از کاهش 2.5 درصدی در هفته گذشته، مجددا به زیر مقاومت 9 هزار و 255 واحد نفوذ کرده و در صورت باز پس گیری این محدوده و تثبیت هفتگی بر روی آن میتواند اهداف بالاتری را تاچ کند؛ در غیر اینصورت، ریزش بیشتری در راه خواهد بود و از دست رفتن حمایت کوچک 8 هزار و 900 واحد را میتوان تاییدیه نزولی تلقی کرد. تحلیل در بازه زمانی کوتاه مدت صورت گرفته و احتمال فیلد شدن وجود دارد.


تحلیل تکنیکال شاخص بانکی
در ۲۸ مرداد ماه پس از اینکه شاخص بانکی در ناحیه ۸ هزار و ۲۰۰ حمایت شد، ۱۲ درصد رشد کرد و دوباره به اصلاح روی آورد. در حال حاضر شاخص در آخرین روز معاملاتی، مقاومت ۹ هزار و ۲۵۵ واحد را شکست که میتوان یک نشانه مثبت جهت ادامه روند صعودی تلقی کرد. برای اینکه مطمئن شویم شاخص صعود بیشتری خواهد کرد یا نه، باید منتظر بمانیم تا شاخص تثبیت هفتگی بر روی مقاومت شکسته شده ۹ هزار و ۲۵۵ واحد داشته باشد. اولین هدف ما برای شاخص، محدوده ۱۰ هزار و ۵۰۰ میباشد؛ همچنین محدوده کم ریسک شاخص برای حمایت و افزایش تقاضا محدوده ۸ هزار و ۲۰۰ است که تحت هیچ شرایطی نباید از دست برود. از دست رفتن حمایت ضعیف ۸ هزار و ۹۰۰ واحد منجر به نزول بیشتر خواهد شد.

کاهش شاخص گروه بانکی به زیر مقاومت


سخن پایانی
تحرکات صنعت بانکداری برای کارشناسان اقتصادی، تحلیلگران بازار مالی و سرمایه گذاران حائز اهمیت میباشد. به همین دلیل باید صورت های مالی و نمودار های قیمتی را بررسی کرد تا متوجه وضعیت شرکت شد. با افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی موجود، درآمد برخی از شرکت ها به دلایل مختلف کاهش میابد که در صنعت بانکداری وضعیت حساس تری وجود دارد؛ چون مستقیما با نقدینگی و خدمات مالی سر و کار دارند. پس باید تحرکات هفتگی، ماهانه و سالانه صنعت را بررسی کرد تا بتوان در بانکی مناسب، سرمایه گذاری و سپرده گذاری کرد.

کد خبر: ۲۶۹٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha