۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
واریز یارانه «امنیت غذایی کودکان» فردا برای ۲ ماه انجام می‌شود
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون:

واریز یارانه «امنیت غذایی کودکان» فردا برای ۲ ماه انجام می‌شود

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون گفت: فردا ۵ بهمن و مصادف با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، واریز اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال برای ۲ ماه انجام می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضاعسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون ظهر امروز ۴ بهمن در نشست خبری به تشریح ابعاد و جزئیات مرحله جدید طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال پرداخت.

دولت سیزدهم از ابتدای کار یکی از مهم‌ترین تکالیف خود را بر مبنای ارتقای امنیت غذایی گذاشت. طرح سه‌گانه مهم و مجزا از یکدیگر تحت عناوین کالابرگ الکترونیکی با ارائه خدمات به بیش از ۶۱ میلیون نفر، ‌ امنیت غذایی کودکان و امنیت غذایی مادران دارای کودک شیرخوار اکنون روی میز همه ما است.

وی گفت: فردا ۵ بهمن و مصادف با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، شارژ اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال برای ۲ ماه انجام می شود. در این طرح برای هر کودک زیر ۵ سال که مشمول طرح امنیت غذایی کودکان است، دو برابر مبلغ ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان واریز می‌شود. کودکان مشمول این طرح در دهک یک تا ۵ مبلغ یک میلیون تومان و دهک‌های ۶ و ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

عسگریان خاطرنشان کرد: این طرح تا کنون در سه مرحله انجام شده است. در مرحله نخست ۱۴۵ هزار کودک توسط وزارت بهداشت شناسایی و به ما معرفی شد و اعتبار ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ در حساب سرپرست کودک شارژ شد. ماه قبل ۱۵۱ هزار نفر معرفی شد که این تعداد ۱۳۰ هزار و ۵۰۰ کودک مشمول طرح شدند. مرحله سوم این طرح فردا انجام خواهد شد. در این مرحله اعتبار سرپرست خانوار ۱۳۱ هزار و ۸۳۰ کودک مشمول این طرح شارژ شد.

وی افزود: در این طرح ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار بیش از یک کودک در خانوار خود دارند که مشمول تغذیه مضاعف هستند.

عسگریان افزود: در این سه ماه که از اجرای این طرح می‌گذرد، ۵۰ درصد خانوارهای مشمول از این طرح استقبال کردند. ما اصرار داریم که این استقبال بیشتر شود و به ۱۰۰ درصد برسد. برای اجرایی شدن این طرح هیج محدودیتی نداریم و هر کودکی که مشمول این طرح باشد این مبلغ را دریافت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این مبلغ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، افزود: بیشترین میزان مصرف در میان این اقلام برنج بوده است. روغن، گوشت سفید و قرمز در رده‌های بعدی قرار دارد. استان کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در رتبه سوم استقبال از این طرح هستند.

کد خبر: ۲۶۹٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha