۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
تنور گرانی در لرستان داغ‌تر می‌شود؛ افزایش ۳۰ درصدی قیمت قوت لایموت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تنور گرانی در لرستان داغ‌تر می‌شود؛ افزایش ۳۰ درصدی قیمت قوت لایموت

لرستان- پس از گرانی‌های پی‌درپی اجناس، حالا چراغ سبز گرانی نان در لرستان روشن شده است و بار دیگر مردم در تنگنای گرانی این قوت لایموت قرار می‌گیرند.

بازار؛ گروه استان‌ها: این روزها نقل تمامی محافل گرانی کالاهای اساسی است به طوری که مردم دیگر به طور خودکار منتظر گرانی یکی پس از دیگری کالاها در بازار هستند.

طی یک ماه اخیر مسکن، خودرو، ارز، طلا و سکه، قطعات و لاستیک خودرو، مرغ و تخم مرغ، لبنیات، برنج و حتی سیمان و میلگرد و آهن هم گران شده است، حال خبرها حاکی از آن است که قوت لایموت مردم نیز در استان طی روزهای آینده رنگ افزایش ۳۰ درصدی قیمت به خود خواهد دید.

نان هم گران می‌شود
البته گرانی نان در سطح استان لرستان از اواخر سال قبل تاکنون در محافل مختلف شنیده می‌شد و در برخی از شهرستان‌ها نانوایان به طور خودسرانه اقدام به گران کردن این کالای اساسی کرده بودند که با واکنش جدی مسئولان نسبت به این امر روبه‌رو نبودند و این به نوبه خود چراغ سبزی به آنها برای افزایش قیمت نان در آینده‌ای نزدیک بود.

به همین دلیل به سراغ رئیس اتاق اصناف لرستان آمده‌ایم تا صحت و سقم این موضوع را جویا شویم.

منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: در بحث قیمت نان با مسئول اداره غله جلسه‌ای برگزار شد تا نسبت به قیمت نان در استان‌های همجوار بررسی‌هایی انجام دهیم که در نهایت برمبنای نرخ‌های آیتم‌بندی، آنالیز و کارشناسی شده قیمتی مشخص کردیم.

افزایش قیمت نان چنانچه در تنظیم بازار در چند روز آینده تایید شد تحت نظر استانداری اعلام می‌شود

وی افزود: در جلسه آرد و نان افزایش قیمت نان را مطرح کردیم و موضوع آن را به جلسه تنظیم بازار استانداری موکول کردیم که پس از تایید استانداری و چنانچه تنظیم بازار در چند روز آینده تایید شد تحت نظر استانداری اعلام می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان عنوان کرد: مبنای قیمت را فعلا نمی‌توانیم مطرح کنیم چون بر مبنای آرد نان و کرایه حمل باری که در این زمینه انجام گرفته نیز افزایش می‌یابد، برای مثال کرایه حمل باری که قبلا ۱۰۰هزار تومان بوده است اکنون به ۲۰۰هزار تومان رسیده یعنی دو برابر شده است.

تاثیر گرانی سایر اقلام بر قیمت نان
وی بیان کرد: وضعیت سوخت، لاستیک و تمام عوامل که در یک مجموعه است دست به دست هم داده تا نرخ نان افزایش داشته باشد.

اسبکوه گفت: هدف از این مسئله این بود که کیفیت نان را بالا ببریم و مشکلی پیش نیاید چرا که در مرحله اول نان بحث سلامت جامعه مطرح است بنابراین اول سلامت جامعه را در نظر می‌گیریم تا نانوایان مجبور نشوند از چانه کم کنند یا برای اینکه نان حجم پیدا کند موادی به کار ببرند که سبب مشکلاتی برای مردم و شهروندان شود.

اگر کوچکترین مشکلی چه از نظر کم وزن بودن چانه و چه از نظر وضعیت کیفیت نان یا موادی به کار برده شود قاطعانه برخورد می‌شود

وی تصریح کرد: بر کیفیت نان تاکید داریم و با این برنامه خوشبختانه کار انجام می‌شود و باید گفت کیفیت نان برمبنای همان درصدی که هست افزایش دارد و در این راستا بازرسی، هیئت نظارت اتاق اصناف، تعزیرات و اداره غله با هماهنگی نظارت‌های خود را انجام می‌دهند و اگر کوچکترین مشکلی چه از نظر کم وزن بودن چانه و چه از نظر وضعیت کیفیت نان یا موادی به کار برده شود قاطعانه برخورد می‌شود و در این رابطه با کسی رودربایستی نداریم، تشکیل پرونده داده و به اداره تعزیرات ارجاع می‌دهیم.

تشکیل ۱۹۳۰ پرونده تخلفاتی
رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان اظهار داشت: در بحث افزایش قیمت وقتی برنامه‌ای مصوب شود باید انجام شود و دلیلی ندارد که بخواهند بگویند به صرفه نیست، از طرفی با افزایش نرخ نان باید کیفیت نیز بالا برود و کار نانوایی بر مبنای وزنی که مشخص کرده‌اند انجام گیرد.

وضعیت قیمت‌ها ثبات ندارد و هر روز یک قیمت مشاهده می‌شود

اسبکوه بیان کرد: متاسفانه چون وضعیت قیمت‌ها ثبات ندارد و هر روز یک قیمت مشاهده می‌شود بازرسان واحدهای صنفی در حال نظارت هستند.

وی افزود: در بحث تخلفات این بخش نیز در مجموع حدود هزار و۹۳۰ پرونده تخلفاتی تشکیل شده که علت تشکیل این پرونده‌ها عدم درج اتیکت و عدم صدور فاکتور بوده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان عنوان کرد: از تعداد پرونده‌های مذکور حدود ۲۰ درصد مربوط به گران فروشی بوده است، اگر واحدهای صنفی ما این اتیکت را انجام دهند، اتیکت باز شده و آن قیمت‌های واقعی برند کالاها درج پیدا می‌کند.

کد خبر: ۲۶٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha