۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
روزانه ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی تحویل استان‌ها می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی:

روزانه ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی تحویل استان‌ها می‌شود

اردبیل- وزیر جهاد کشاورزی گفت: به‌طور متوسط روزانه ۳۰ هزار تن محموله شامل نهاده‌های دامی از بنادر به استان‌ها حمل می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، کاظم خاوازی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از طرح توسعه گلخانه رز در گیوی اظهار کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و صمت هیچ‌گونه مشکلی در تأمین و تهیه نهاده‌های دامی از قبیل جو، ذرت و کنجاله سویا وجود ندارد و به‌اندازه کافی این محصولات تأمین‌شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط روزانه ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی از طریق بنادر به استان‌های مختلف حمل می‌شود تا یک ساماندهی مناسب را در توزیع این نهاده‌ها و از طریق سامانه جدید شاهد باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی به توزیع هدفمند این نهاده‌ها با نیت تأمین نیاز تولیدکنندگان و تکمیل زنجیره تولید اشاره کرد و گفت: این توزیع نهاده‌ها از طریق تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و مجامع صنفی به‌صورت خصوصی انجام می‌شود و به‌هیچ‌وجه دولت قصد دخالت در این امر را ندارد.

خاوازی موضوع کنترل قیمت مرغ و تخم‌مرغ را متوجه ستاد تنظیم بازار دانست و بیان کرد: به‌هیچ‌وجه کمبودی در تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور وجود ندارد و مشکل به وجود آمده از طریق ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری و حل شدن است.

وی سرانه مصرف مرغ را در کشور دو برابر مصرف جهانی اعلام و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌زودی مشکلات و نارسائی‌ها در این حوزه رفع و آرامش به بازار برگردد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بازدیدی که از شهرستان کوثر و مجموعه‌های گلخانه‌ای و پروژه‌های کشاورزی داشتیم توسعه گلخانه‌ها یکی از اولویت‌ها بوده به‌طوری‌که گلخانه رز در این زمینه فعالیت چشمگیری دارد.

خاوازی ادامه داد: با همکاری استانداری اردبیل برای ۳۵۰ هکتار توسعه گلخانه برنامه‌ریزی‌شده و تأمین اعتبار نیز در این زمینه انجام می‌شود.

وی در مورد پایاب سد گیوی و توسعه اراضی کشاورزی در این منطقه بیان کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار در این حوزه انجام می‌شود تا فرصت اشتغال و تولید محصولات متنوع کشاورزی به‌خوبی انجام شود.

کد خبر: ۲۶٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha