۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
آمادگی ایران برای همکاری با کوبا در زمینه توسعه دیجیتال و پیام‌رسان‌های بومی
در جلسه گروه کاری مشترک ایران و کوبا اعلام‌ شد؛

آمادگی ایران برای همکاری با کوبا در زمینه توسعه دیجیتال و پیام‌رسان‌های بومی

معاون وزیر ارتباطات از کوبا دعوت کرد تا از توانمندی و ظرفیت کسب و کارهای ایرانی در توسعه دیجیتال کشورشان استفاده کنند و از آمادگی ایران برای همکاری در حوزه پیام رسان‌های بومی در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، محمد خوانساری در نشست مشترک با «ویلفردو گونزالس ویدال» معاون اول وزارت ارتباطات کوبا به همراه سفیر این کشور و هیات همراه، چگونگی تعاملات و همکاری با بخش خصوصی در پیشبرد طرح‌های کلان ICT کشور را تشریح و از وزارت ارتباطات کوبا دعوت کرد تا از توانمندی و ظرفیت کسب و کارهای ایرانی در توسعه دیجیتال کشورشان استفاده کنند.

وی همچنین به گسترش فعالیت پیام‌رسان‌های بومی در کشور اشاره و آمادگی ایران برای همکاری در این حوزه را نیز اعلام داشت.

گونزالس ویدال نیز با استقبال از توسعه همکاری دیجیتال با کشور ایران، از علاقه‌مندی کشورش در دستیابی به فناوری‌های نوظهور نظیر ساخت ماهواره یاد کرد و گفت: سیستم رگولاتوری در این کشور نوپاست و به تجربه ایران در حوزه وضع قوانین نیازمند است.

وی اظهار داشت: همکاری میان شرکت‌های ایرانی و کوبایی برای رقابت با یکدیگر نیست، بلکه تجارتی برد- برد است که می‌تواند به گسترش تعاملات طرفین در حوزه‌های مختلف فناوری و پستی بیانجامد.

در این نشست مشترک، دو طرف به بررسی چگونگی ایجاد زمینه‌ همکاری‌های نزدیک و موثر در حوزه‌های پستی، فضایی، رگولاتوری، پارک‌های فناوری و همچنین تبادل تجربیات درباره دولت هوشمند پرداختند.

ونزالس ویدال در بازدید از مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور با چگونگی عملکرد برخی از سامانه‌های ملی ایران از جمله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و پنجره واحد مدیریت زمین، در کنار چگونگی شکل‌گیری تراکنش‌های میلیاردی دو گذرگاه GSB و PGSB آشنا شد. در همین راستا، خوانساری چگونگی یکپارچه سازی داده‌ها و ارائه خدمات دولت هوشمند به مردم را تشریح کرد.

در ادامه این دیدار، مدیران ارشد شرکت ملی پست، سازمان‌های فضایی ایران و تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاونت فناوری و نوآوری و نیز پارک ICT با ارائه گزارش‌هایی، اهم اقدامات و فعالیت‌های خود را برای هیات کوبایی تشریح کردند و زمینه‌های همکاری و پیشنهادات خود برای توسعه و گسترش همکاری دیجیتال با کشور کوبا را مطرح کردند.

گفتنی است این دیدار به عنوان نخستین جلسه گروه کاری مشترک، در راستای پیگیری اجرای برنامه اقدام میان دو کشور تشکیل شد.

کد خبر: ۲۶۹٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha