۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کاهش هزینه دستیابی به بازارهای صادراتی دورتر با برگزاری اکسپو ۲۰۲۴
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

کاهش هزینه دستیابی به بازارهای صادراتی دورتر با برگزاری اکسپو ۲۰۲۴

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ این امکان را فراهم می‌کند که تجار بتوانند به بازارهایی که پیش از این سهمی از آنها در اختیار نداشتیم، دست یابند.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با تاکید بر اینکه ایران اکسپو ۲۰۲۴ مهمترین رویداد تجاری کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این رویداد به طور کامل مورد حمایت دولت و دستگاه های مربوط به تجارت است، بر همین اساس این رویداد در آینده کشور ثبت خواهد شد تا به طور سالانه برگزار شود.

وی با بیان اینکه به سمت افزایش کیفیت و تبادلات مالی با مهمانان حاضر در نمایشگاه هستیم، تاکید کرد: به سفیران مستقر در کشورهای جهان ابلاغ شده تا اقدام به شناسایی و مذاکره با تجار بازارهای هدف برای حضور در نمایشگاه کنند زیرا به دنبال حضور کشورهای بیشتر از دوره قبل هستیم تا کشورهایی که می توانیم با آنها وارد رابطه تجاری پایدار کنیم.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: کل دولت از جمله مقامات ارشد و وزرا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و به همین دلیل به صورت ویژه به این رویداد نگاه می‌شود تا با توجه به برنامه ریزی های مناسب زیرساخت ها توسعه پیدا خواهند کرد تا بتوانیم در دوره هفتم توانایی بیش از دوره های گذشته برای برگزاری در اختیار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قصد داشتیم میزبان پنج هزار میهمان باشیم اما ظرفیت های تهران اجاره میزبانی بیش از سه هزار نفر را نمی دهد، خاطرنشان کرد: دوره پنجم نمایشگاه ایران اکسپو برای نخستین بار در این حجم برگزار شد، به همین دلیل برنامه ریزی شده تا پیش از برگزاری تجار ارتباط بگیرند و در نشست های BTOB این رویداد را با یکدیگر ملاقات کنند تا منجر به قراردادهای تجاری شود.

ضیغمی با بیان اینکه در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو قراردادهای خوبی به امضا رسید، خاطرنشان کرد: در صادرات شاهد روند مناسبی بعد از این رویداد شکل گرفت و با برخی کشورهایی که در گذشته تجارت نداشتیم، قراردادهایی به امضا رسید و سهمی از بازار دراختیار کالاهای ایرانی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در کشور امضای توافقات تجارت آزاد و ترجیحی در دستور کار قرار گرفته است، امیدواریم توافقنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا طی ۶ ماه آینده در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد؛ همچنین تفاهماتی با پاکستان، سوریه، ونزوئلا، اروپای شرقی برخی کشورهای آفریقایی، آسیای شرقی، اندونزی و برخی کشورهای منطقه در حال انعقاد است که به صادرات ایران کمک می کند.

ضیغمی در توسعه زیرساخت ها و لجستیک اتفاقات بسیاری مانند افزایش کشتی های برای صادرات در حال انجام است، گفت: امید داریم بتوانیم زیرساخت ها را برای نمایشگاه سال آینده افزایش دهیم تا میهمانانی بیشتر فرصت حضور پیدا کنند و هیات های عالی رتبه و تجار از کشورهای هدف به ایران دعوت شوند.

وی افزود: با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو سهمی از بازار کشورهایی که تاکنون به دلیل بعد مسافت نمی توانستیم به آنها دست یابیم، در اختیار گرفتیم به همین دلیل این رویداد مهم هزینه دسترسی به کشورها را برای ورود به بازارهای کاهش می دهد.

کد خبر: ۲۶۹٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha