۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
پرورش شتر در کویر نمکی خراسان رضوی رونق گرفت

پرورش شتر در کویر نمکی خراسان رضوی رونق گرفت

تسهیلگر بنیاد برکت در خراسان رضوی گفت: برای رونق گرفتن دامپروری سنگین، حدود ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات برای پرورش هزار نفر شتر پرداخت شده است.

به گزارش بازار، مرتضی قاسمی هدک در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: ورود بنیاد برکت به حوزه طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم خراسان رضوی نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال در این مناطق را داشته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس و از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در بخش اجرا و تسهیلگری بنیاد برکت و در منطقه خلیل آباد، کاشمر، بردسکن و کوهسرخ آغاز کردم و در این مدت هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی در ۱۰۰ روستای این منطقه ایجاد شده است.

تسهیلگر بنیاد برکت در خراسان رضوی گفت: تمامی مشاغل در روستاهای مختلف این شهرستان بر اساس نیاز مردم منطقه و روستا ایجاد شده است.

قاسمی با اشاره به این که هیچ محدودیتی در رسته‌های شغلی این منطقه وجود ندارد افزود: براساس نیاز در این مناطق طرح‌های اشتغال‌زایی از جمله صنایع دستی، خیاطی، تولید کیف و پوشاک، تهیه نان محلی، سوپر مارکت، خدمات کشاورزی، ایجاد گلخانه‌های کوچک، مشاغل فنی همچون جوشکاری الکترونیکی راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی از مشاغل خرد در این حوزه شروع می شود و تا تکمیل زنجیره ارزش و تولید در بخش‌های مختلف ادامه یافته است به طور مثال امروز در حوزه زنجیره سبز هم در بخش بهره وری آب و ایجاد گلخانه‌های کوچک و بزرگ مقیاس ورود کرده ایم.

کد خبر: ۲۶۹٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha