۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
احداث بندهای چوبی و مشبک با هدف پیشگیری از فرسایش خاک در النگدره
معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی گلستان خبر داد

احداث بندهای چوبی و مشبک با هدف پیشگیری از فرسایش خاک در النگدره

گرگان- معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی گلستان از احداث ۶۰ بند چوبی و مشبک با هدف پیشگیری از فرسایش خاک در النگدره خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، محمد رضا نقوی اظهار کرد: احداث بندهای چوبی و مشبک با هدف پیشگیری از فرسایش خاک در النگدره گرگان در حال اجرا است.
معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی گلستان گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از محل اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۲ در حوزه های فاقد سد، تعدادی بالغ بر ۶۰ مورد بندهای چوبی و مشبک با هدف حفظ پایدار منابع آب و خاک احداث می کند.
معاون فنی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: این سازه ها از طریق مدیریت سیلاب، کنترل فرسایش، تله اندازی رسوب، افزایش زمان تمرکز و پیشگیری از همزمان شدن زمان تمرکز در زیرحوزه ها و تثبیت زمین لغزش در النگدره در قالب پروژه های احیاء اکوسیستم در این پارک جنگلی درحال اجرا است.
نقوی تصریح کرد: برای ساخت بند های چوبی مشبک از الوار و یا گرده بینه های چوبی استفاده می شود که در مناطق جنگلی مقرون به صرفه است.
نقوی گفت: یکی از شاخصه های مهم اجرای این پروژه ها توجه به رویکرد طبیعت-محور در پیاده سازی عملیات اجرایی در راستای کنترل فرسایش و رسوب، مدیریت سیلاب و غیره است.

کد خبر: ۲۶۹٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha